سامانتا پاور اعلام کرد حصول توافق هسته ای با ایران از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران، "سامانتا پاور" -- نماینده آمریکا در سازمان ملل -- در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی بلومبرگ اعلام کرد حصول توافق هسته ای با ایران بسیار پر‌اهمیت است. وی در این خصوص تصریح کرد: در ارتباط با ایران باید بر روی چالشهایی که پیش رو داریم،تمرکز کنیم و باید مذاکرات هسته ای را به سرانجام برسانیم. سرانجامی که اهداف و خطوط قرمز ما را برآورده کند. ما راهی طولانی را تا سی ام ژوئن پیش رو داریم.


وی درباره موضوع تحریم ها مدعی شد:تحریمها سبب حضور ایران بر سر میز مذاکره شد و شکی در این باره وجود ندارد. البته تحریمها برنامه اتمی آنها را غیرفعال نکرده است. زمانی که این تحریمهای فلج کننده وجود داشت آنها دو تا سه ماه زمان گریز هسته ای را کاهش دادند.


پاور افزود:ما قصد داریم به گونه ای رفتار کنیم که به رای روسیه و چین برای بازگشت تحریمها نیازی نداشته باشیم. وی در پاسخ به این سوال که خطرهایی که آمریکا را تهدید می کنند کدامند،گفت:از نظر من که در سازمان ملل هستم داعش و در کنار آن القاعده موضوعی هستند که ما و بسیاری از کشورهای جهان بر روی آن تمرکز کرده ایم. در شورای امنیت جلساتی درباره موضوعاتی از جمله چگونگی پیوستن شبه نظامیان خارجی به این گروه برگزار شده است.


نماینده آمریکا در سازمان ملل افزود: در کنار موضوع داعش می توان به موضوع تجاوز روسیه به اوکراین اشاره کرد. همانطور که می دانید آمریکا و روسیه هر دو عضو شورای امنیت هستند و زمانی که یک عضو دائم شورای امنیت به کشوری دیگر حمله می کند این به منزله یک مشکل در راه صلح و امنیت بین المللی است و به نظر نمی رسد چه زمانی ماجراجویی های پوتین پایان می پذیرد.


پاور درباره یمن مدعی شد:سعودی ها دقیقا تلاش می کنند دولت مشروع یمن که از طرف حوثی ها مورد حمله قرار گرفته است احیا شود و رئیس جمهور هادی به کشور بازگردد. ما از سعودی ها می خواهیم بیشترین شکیبایی را درباره اهدافی که در آنها غیرنظامیان حضور دارند،به خرج دهند. اوضاع انسانی در یمن مایه نگرانی است. یمن نود درصد مواد غذایی خود را وارد می کند. با درگیریهای اخیر ورود سوخت و مواد غذایی به یمن دشوار شده است.


وی در ادامه درباره عراق نیز مدعی شد: شبه نظامیان ایران در عراق فعالند و عبادی باید آنها را تحت کنترل دولت مرکزی درآورد. از تعهدات العبادی و بیانیه های روحانیونی چون (آیت الله) سیستانی دلگرم شده ایم.


پاور درباره سوریه گفت:نظر شخصی باراک اوباما هم این است که تا زمانی که موضوع اسد حل نشود، حل موضوع داعش هم به روشی موثر میسر نخواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار