رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی گفت: علاقه‌مندان کتاب همیشه منتظر نمایشگاه کتاب هستند چراکه بهار ما بدون نمایشگاه کتاب کامل نمی‌شود.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، محسن مومنی در ادامه عنوان کرد: بدون شک برای تمامی نویسندگان و اهل ادب نمایشگاه کتاب تهران فضای متفاوتی است و همه برای برگزاری  آن لحظه شماری می کنیم. از طرفی نمایشگاه کتاب محل دیدار اهل ادب است و از این منظر هم فرصت مطلوبی برای نویسندگان به شمار می­رود.

نویسنده کتاب «ريشه در آسمان» بیان داشت: نمایشگاه کتاب تهران نسبت به گذشته پیشرفت کرده  است. صنعت نشر ما نیز در انتشار کتاب رشد داشته و با گذشته قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد:  البته در سال‌های گذشته صنعت چاپ و نشر با مشکلاتی روبه رو بوده است و شاید دلیل رکود بازار نشر در روزهای خارج از نمایشگاه کتاب تهران به این موضوع  مرتبط باشد. 

رئیس حوزه هنری افزود: حوزه نشر پر هزینه نیست و با کمی توجه به این حوزه می‌توان کارهای بزرگی انجام داد، در واقع باید از کمیت  بکاهیم و به کیفیت توجه ویژه ای داشته باشیم چراکه 60 هزار عنوان کتاب چاپ نخست افتخار نیست و باید از کتابسازی فاصله بگیریم.

این نویسنده در پایان گفت: اگر نمایشگاه کتاب تهران تخصصی شود وضعیت بهتر می‌شود زیرا از شلوغی وترافیک نمایشگاه کاسته خواهد شد و افراد می‌توانند راحت‌تر از فضای نمایشگاه  استفاده کنند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) با شعار «خواندن، گفتگو با جهان» برپاست.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.