نتایج پژوهشی اقتصادی در انگلیس نشان می‌دهد روند فرار سرمایه‌ها از این کشور آنچنان افزایش یافته که از 35 سال پیش بی‌سابقه است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نتایج پژوهش شرکت مشاور سرمایه کراسبوردر کاپیتال "Crossborder Capital" نشان می دهد روند فرار سرمایه گذاران خارجی از انگلیس شدت گرفته است به گونه ای که سرمایه گذاران این کشور اکنون ترجیح می دهند در سهام و اوراق قرضه کشورهای خارجی سرمایه گذاری کنند. اقدامی که ادامه آن، ارزش پوند انگلیس را به خطر خواهد انداخت. 

این شرکت مشاور سرمایه گذاری تصریح کرده است یکی از دلایل اصلی فرار سرمایه ها از انگلیس، تحریم های کشورهای غربی علیه روسیه است. 

بر اساس نظر کارشناسان این شرکت، طی 15 ماه گذشته، حدود 356 میلیارد دلار از انگلیس خارج شده است. بر اساس این گزارش، میزان فرار سرمایه ها از انگلیس، دو برابر روسیه بوده است. بر اساس اعلام بانک مرکزی روسیه، در سال 2014 حدود 150 میلیارد دلار از روسیه خارج شده است. 

کارشناسان این شرکت می گویند از 35 سال پیش تاکنون سابقه نداشته است که این حجم از سرمایه از انگلیس خارج شده باشد. این مسئله از آنجا مهم است که انگلیس همیشه کشوری سرمایه پذیر به حساب آمده است. مدیر کل شرکت مشاور سرمایه کراسبوردر کاپیتال هشدار می دهد اگر این روند ادامه یابد ارزش پوند انگلیس به خطر خواهد افتاد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
مگر پوند ارزش هم دارد ! انگلیسی ها به خاطر غارت دنیا از گذشته های دور و وجود بی عدالتی محض در این جزیره ، خودشان هم هیچ ارزشی برای مردم دنیا ندارند ، چه رسد به پوندشان .
آخرین اخبار