عضو گروه مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در صفحه اینستاگرام خود نوشت: هدف بعدی مذاکرات آینده کم کرن پرانتزها و توافق بر روی موارد اختلاف است.

هدف بعدی مذاکرات آینده کم کرن پرانتزها و توافق بر روی موارد اختلاف است
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ «حمید بعیدی نژاد» عضو گروه مذاکره کننده در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز پنجشنبه (به وقت محلی) با پایان مذاکرات کارشناسی، عملا این دور از مذاکرات هسته ای در نیویورک به پایان رسید.

در این دور، علاوه بر 9 روز مذاکرات مهم «محمدجواد ظریف» با «جان کری» و سپس «موگرینی»، مجموعا 11روز  مذاکرات پیوسته در سطح معاونین و کارشناسان انجام گرفت که با توجه به اینکه در هر جلسه روزانه 10 ساعت مذاکره صورت می‌گرفت؛ می‌توان گفت در این مدت مجموعا حدود 200 ساعت مذاکره انجام شد.

در چارچوب این مذاکرات بسیاری از متون مختلف مورد بررسی قرار گرفت که بخشی مورد موافقات و بخش دیگر نیز به علت عدم توافق در پرانتز قرار گرفتند.

هدف بعدی مذاکرات آینده کم کردن پرانتزها و توافق بر روی موارد اختلاف خواهد بود.

مذاکرات دور آینده دو طرف، هفته آینده و طی روزهای سه‌شنبه تا جمعه در سطح معاونین و کارشناسان در وین برگزار می‌شود.

در حالی که مجموعا مذاکرات خوب و مفیدی بین دو طرف و به ویژه نسبت به تهیه پیش نویس تفاهم هسته‌ای صورت گرفت، اما هنوز موضوعات و مباحث اختلافی زیادی میان طرفین وجود دارد که باید مورد توافق قرار بگیرد.

همکاران عزیز ما دوره سختی را در کار برروی عبارت بندی مباحث سیاسی، فنی و حقوقی در تفاهم هسته‌ای پیش روی خود دارند که کاری شبانه روزی است؛ کار ی که تا روز و ساعت آخر مذاکرات، به صورت مستمر و بدون کمترین وقفه‌ای باید ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار