معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از انعقاد 64 هزار قرارداد حق بهره‌برداری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تاکنون خبرداد و گفت: 32 هزار واحد توليدی در شهرک‌های صنعتی به بهره‌برداری رسيده که زمينه اشتغال را برای حدود 700 هزار نفر فراهم کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي و بين الملل سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي ايران، سيد محمد علي سيد ابريشمي درنشست مشترک با نمايندگان مجلس شوراي  اسلامي و صنعتگران  استان آذربايجان غربي با اشاره به اينکه 941 شهرک و ناحيه صنعتي مصوب در کشور وجود دارد، اظهار داشت:  742 شهرک و ناحيه صنعتي در حال واگذاري به متقاضيان است.

مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي ايران با بيان اينکه واحدهاي بزرگ صنعتي دسترسي بيشتري به منابع تخصيصي و مورد نياز خود دارد، تأکيد کرد: بايد حمايت هاي همه جانبه از صنايع کوچک براي رونق اقتصادي انجام گيرد.

سيد ابريشمي در ادامه به  قانون رفع موانع توليد نيز اشاره و خاطرنشان کرد: براساس مصوبه مجلس شواري اسلامي در جهت رفع موانع توليد براي واحدهاي صنعتي که در شهرک‌ها و نواحي صنعتي مستقر است ، 5 تا 10 سال معافيت هاي مالياتي درنظر گرفته شده  است. 

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينکه جهت رفع مشکلات واحدهاي توليدي جلسات متعددي با صنعتگران شهرکهاي صنعتي کشور برگزار مي شود، افزود: مشکلات شهرک صنعتي مياندوآب  نيز در دو مرحله ، مورد بررسي و شناسايي قرار گرفت که يک مورد مربوط به مشکلات شهرک صنعتي مياندوآب از قبيل آب و سند شهرک است و تذکرات لازم جهت رفع آن صادر شد و دسته دوم نيز مشکلات واحدهاي توليدي از قبيل سرمايه در گردش و نقدينگي است که در نشست با صنعتگران بعنوان اصلي ترين دغدغه توليد گران مطرح شد. 

مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرک‌هاي صنعتي ايران با بيان اينکه فقط 1.7 درصد از آب استحصال شده صرف بخش صنعت مي شود، اظهار داشت: پيگيري هاي لازم جهت رفع مشکل شهرک صنعتي مياندوآب  انجام شده است و در صدديم تا پايان سالجاري با تأمين آب مورد نياز مشکل اين منطقه رفع شود.

مدير عامل سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي ايران در سفر يک روزه به استان آذربايجان غربي در نشست مشترک با نمايندگان  مردم شهرستانهاي مياندوآب، شاهين دژ و تکاب در مجلس شوراي اسلامي  و صنعتگران شهرک صنعتي، ضمن بررسي مشکلات واحدهاي توليدي جنوب استان ، يک واحد توليدي با سرمايه گذاري بالغ بر 90 ميليارد ريال را افتتاح کرد.

همچنين در اين سفر يک روزه معاون وزير صنعت، معدن و تجارت  ضمن بازديد از زير ساختهاي شهرک صنعتي مياندوآب، شهرک صنعتي شاهين دژ و شهرک صنعتي تکاب از نزديک در جريان توليد تعدادي از واحدهاي صنعتي مستقر در اين شهرکهاي صنعتي قرار گرفت.

انتهای پیام/
برچسب ها: صنعت ، معدن ، تجارت ، شهرک صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار