رئیس هیئت مدیره انجمن تالاسمی ایران گفت : با اقدامات پیشگیرانه تولد کودکان مبتلا به تالاسمی از تولد سالانه هزار نفر به 150 نفر کاهش یافت .

دکتر آراسته متخصص داخلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان گفت :در روز جهانی تالاسمی آخرین دستاوردهای پزشکی در عرصه ی درمان و خدمات به منظور درمان بیماران مبتلا به تالاسمی به اطلاع پزشکان و مسئولین می رسد.

وی با اشاره به اینکه در چندسال اخیر جمعیت افراد مبتلا به تالاسمی کشور کنترل شده و ثابت مانده افزود :انجام آزمایش های ژنتیک و آزمایش های پیش از تولد از جمله عواملی است که سبب ثابت ماندن این آمار شده است.

دکتر آراسته خاطرنشان کرد:درسطح کشور 20 هزار و در سطح استان کرمان هزارو دویست بیمار مبتلا به تالاسمی وجود دارد که نیازمند حمایت مسئولین هستند.

رییس هیئت مدیره انجمن تالاسمی ایران و کرمان با اشاره به اینکه پیشگیری بهتر از درمان استخاطر نشان کرد : از سال 74 انجام آزمایش های ژنتیک پیش از ازدواج ، پیشگیری از تولد نوزادان مبتلا به تالاسمی آغاز شده است.

همچنین گنجعلیخانی مدیر عامل مؤسسه خیریه ثامن الحجج(ع) مرکز درمانی بیماران خاص استان کرمان با اشاره به اینکه تالاسمی ، هموفیلی ،ms، پیوند کلیه و دیالیز جزء بیماری های خاص اند گفت : در استان کرمان 8 هزارو هشتصد بیمار خاص تحت پوشش و درمان اند.

وی افزود : به منظور پیشگیری از بیماری تالاسمی اقداماتی را انجام دادیم که برای موفقیت نیازمند کمک های مردم و مسئولین هستیم.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: کاهش ، تولد ، نوزاد ، تالاسمی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.