عضو هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با تاکید براینکه هم اکنون اکثر قطعات مورد نیاز صنعت نفت در داخل کشور تولید می‌شود گفت: برای نخستین بار توربین گازی 400 SGT در کشور با دانش فنی در داخل کشور تولید شد.

علیرضا درویشی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ اظهار داشت: در حال حاضر 28 نوع توربین در ایران وجود دارد.

وی تصریح کرد: هم اکنون اکثر قطعات در داخل کشور تولید می‌شود بنابراین نیازی نیست که دست به دامن خارجی‌ها باشیم.

درویش از تعمیر و بازرسازی توربین گازی 400 SGT  در کشور گفت:  این محصول تولید شرکت زیمنس است وتوربین مدرن و پیشرفته می‌باشد که این محصول در دمای بسیار بالا کار می‌کند. 

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت تاکید کرد: چون در شرایط تحریم به ما نفروختند بنابراین توانستیم  با دانش فنی خودمان آنرا در ایران تولید کنیم. 

درویش گفت: قطعه اول پره ردیف یک متحرک است که با ساختار جی اس یعنی کریستال‌های جهت دار ساخته شده و قطعه بعدی پره دو متحرک است و ایمن اینتر دا قطعات حیاتب توربین اس جی مصرفی در صنایع نفتی و پتروشیمی ایران است.
 
وی ادامه داد: شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در شرایط تحریم به ما مراجعه کرد و قطعه را سفارش داد. دو سال پیش بازسازی کردم و قطعاتی که برای  زمینس بود و همه مشکل داشت و خودشان صراحتا اعلام کرده بودند که این‌ها عمر محدود دارند که تمام محاسبات عمر انجام شد و برخی را افزایش عمر و برخی دیگر را نیز بازسازی کرده و دوباره در ایران ساختم. 

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت اظهار داشت: هم اکنون شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و شرکت نفت فلات قاره از این توربین استفاده می‌کنند. 

درویشی یادآور شد: هم اکنون 4 توربین در مناطق نفت مرکزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به زودی قرارداد 4 توربین دیگر با پارس جنوبی عسلویه امضاء خواهد شد.

وی ادامه داد: برای تولید توربین گازی 400 SGT  حدود 10 میلیون یورو سرمایه گذاری کردیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: تولید ، توربین ، گاز ، داخل ، دانش فنی ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار