در دیدار جلالی با وزیر امور خارجه لوگزامبورگ مطرح شد؛

جلالی: توافق در مذاکرات نیازمند حسن‌نیت طرف غربی است/بورن: فعالیت‌های حقوق بشری ایران قابل تقدیر است

رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسـلامی ایـران با پارلمان اروپا با بیان اینکه مذاکره‌کنندگان هسته‌ای از حمایت مسئولان عالی‌رتبه نظام و مردم برخوردار هستند، گفت: امیدواریم که مذاکرات هسته‌ای با حسن‌نیت طرف مقابل به توافق نهایی ختم شود.

جلالی: توافق در مذاکرات نیازمند حسن‌نیت طرف غربی است/بورن: فعالیت‌های حقوق بشری ایران قابل تقدیر استبه گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، کاظم جلالی رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسـلامی ایـران با پارلمان اروپا و جمعی از نمایندگان مجلس امروز جمعه(18 اردیبهشت ماه) با «ژان اسل بورن‌« وزیر امور خارجه لوکزامبورگ دیدار و گفتگو کردند.

کاظم جلالی در این نشست که با حضور غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، فاطمه آلیا نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر، امید کریمیان نماینده مردم مریوان و سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان در مجلس و محمود بریمانی سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران نزد کشور پادشاهی بلژیک، اتحادیه اروپا و دوک نشین لوکزامبورگ برگزار شد، با بیان اینکه روابط دو کشور در دوسال اخیر روند رو به رشدی داشته است، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، گفت: امیدواریم که مذاکرات هسته‌ای با حسن‌نیت طرف مقابل به توافق نهایی ختم شود.

وی با بیان اینکه ایران همواره به تعهدات خود در مذاکرات پای‌بند بوده است، تصریح کرد: مذاکره‌کنندگان هسته‌ای از حمایت مسئولان عالی‌رتبه نظام و مردم برخوردار هستند.

رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسـلامی ایـران با پارلمان اروپا یادآور شد: رییس جمهور یک کشور اروپایی در عربستان با پادشاه این کشور در یک بیانیه مشترک از یک طرف توافق هسته‌ای را بد می‌داند و از سوی دیگر عدم توافق را نیز به ضرر دنیا می‌داند که این یک پارادوکس آشکار است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با اشاره به جنایات داعش در منطقه خاطرنشان کرد: این گروه تروریستی با حمایت‌های مالی و پشتیبانی برخی کشورها، اقدامات وحشیانه و جنایتکارانه‌ای را علیه مردم بی دفاع انجام داده است.

وی افزود: تحرکات تروریستی داعش حرکت از شرق و جنوب افغانستان به شمال این کشور را نشان می‌دهد تا از این طریق و باتوجه به فقر آسیای میانه زمینه حضور و یارگیری این گروه تروریستی در آن منطقه نیز به وجود آید از همین رو دنیا و کشورهای مستقل منطقه باید نسبت به این موضوع حساس باشند.

جلالی تاکید کرد: مبارزه با تروریسم نیازمند راهکارهای عملی و جدی است و باید در این زمینه از اقدامات نمایشی خودداری شود.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به اقدامات عربستان در یمن یادآور شد: مشکل یمن از طریق گفتگوها و با حمایت‌های مردمی در حال رفع شدن بود اما اقدام نظامی خارج از عرف حقوقی عربستان این توافق را برهم زد و باعث بروز مشکل در این کشور شد.

وی ادامه داد: اقدام عربستان دخالت آشکار در امور یک کشور دیگر بود و از منظر حقوق بین‌المللی این اقدام بدعت بدعی در دنیا برجای می‌گذارد.

رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسـلامی ایـران با پارلمان اروپا در ادامه تاکید کرد: عربستان در یمن با تخریب زیرساخت‌های این کشور و کشتار مردم بی‌دفاع و زنان و کودکان جنایت‌های بسیاری انجام داده است و این اقدام علیه انسانیت و نقض آشکار حقوق بشر و حقوق قانونی یک کشور است.

وی افزود: ایران باثبات‌ترین کشور منطقه و دموکراسی به تمام معنا در کشورما اجرا می‌شود از همین رو استفاده از ظرفیت‌های ایران برای حفظ امنیت منطقه و جهان ضروری به نظر می‌آید.

«ژان اسل بورن‌« وزیر امور خارجه لوکزامبورگ نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی به هیات ایرانی، گفت: من به ایران سفر کرده‌ام و تهران و اصفهان را دیده‌ام و از حضور در کشور شنا بسیار لذت برده‌‌ام.

وی افزود: بزرگترین فلاسفه جهان اسلام ایرانی و شیعه هستند و این افتخاری برای شما به حساب می‌آید.

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ خاطرنشان کرد: روابط دوکشور ایران و لوکزامبورگ در حال افزایش است که توافق در مذاکرات و برگزاری نشست‌هایی اینچنین باعث تقویت آن خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات داعش در منطقه تصریح کرد: فجایعی که در موصل و سایر شهرهای عراق رخ می‌دهد وحشتناک است و من در سفری به منطقه به چشم این وقایع اسفبار را مشاهده کردم.

« اسل بورن‌« در ادامه با اشاره به وقایع یمن توضیح داد: امیدواره آتش‌بس اخیر در این کشور واقعی بوده و ادامه پیدا کند.

وی درخصوص موضوع حقوق بشر در ایران نیز، تصریح کرد: فعالیت‌های اخیر ایران در زمینه حقوق بشر در نشسیت بررسی حقوق بشر امیدوارکنند و قابل تقدیر است.

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ یادآور شد: ما در زمینه‌های گوناگون به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی و همچنین موضاعاتی همچون بیمه، بانکداری و تجهیزات ماهواره‌ای آماده همکاری با ایران هستیم.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: جلالی ، بورن ، مذاکرات ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار