ساری ؛

مجوز صادرات غلات از بندرامیرآباد ارائه می‌شود

معاون وزیر جهادکشاورزی با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد بندرامیرآباد در حوزه ترانزیت کالا، گفت: مجوز صادرات غلات از بندرامیرآباد از سوی وزارت جهادکشاورزی ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری، دکتر علی قنبری در حاشیه بازدید از بندر امیر آباد اظهار داشت: مازندران از ظرفیت مناسبی در همه زمینه‌ها نظیر کشاورزی برخوردار است.

وی افزود: مازندران از استان‌های مهم در کشور بوده که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

قنبری بیان کرد: مازندران به لحاظ برخورداری از مواهب طبیعی نظیر جنگل، دریا وکوه، زمین‌های مستعد کشاورزی شرایط ویژه ای برای فعالیت‌های کشاورزی داشته که باید ازاین منابع برای ایجاد اشتغال استفاده کرد.

وی تصریح کرد: یکی از این ویژگی‌های بندرامیرآباد این است که می‌تواند با توجه به امکانات بی نظیر خود در حوزه صادرات غلات موثر باشد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت:در بخش صادرات غلات می‌توانیم مجوز برای ترانزیت غلات را در این بندر صادر کنیم و از این موضوع به عنوان یک امر اقتصادی ارزش افزوده ایجاد کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با صادرات و واردات، کمک به پیشرفت و توسعه منطقه می‌شود و حمایت از این بخش بسیار مهم و غیرقابل اجتناب است.

قنبری تصریح کرد: با توجه به مقوله اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مقاومتی با همدلی و همزبانی بین کشاورزان و مدیریت درست باید در زمینه اقتصادی سرلوحه کاری مسئولان باشد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران افزود: تلاش در بکار انداختن تمام ظرفیت‌های موجود در این بخش که هم اکنون از نیازهای اساسی جامعه بوده، از اهداف اصلی ما است.

قنبری گفت: باید موضوع ایجاد بسترهای مناسب و توسعه زیرساخت‌های لازم، برای ارتقا کیفیت، تولید ثروت و بهره وری با محوریت دانش مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در صورتی بهره‌وری در بخش کشاورزی افزایش می ‌یابد که بتوانیم راندمان تولید را افزایش دهیم.

معاون وزیر جها با بیان اینکه بندر امیرآباد از امکانات زیرساختی خوبی برخوردار بوده که می‌تواند با تقویت بخش خصوصی از این فضا به درستی استفاده کرد.

وی افزود: مازندران از قابلیت خوبی در زمینه گردشگری،کشاورزی، صادرات و واردات و صنعت برخوردار است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: مجوز ، صادرات ، غلات ، حوزه ، حاشیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.