"تد کروز" عضو حزب جمهوری‌خواه بوده و طولانی‌ترین دوره مسئولیت را در تاریخ تگزاس بر عهده داشته است و "رند پال" فارغ‌التحصیل مدرسه پزشکی دانشگاه دوک و از ۱۹۹۳ به چشم پزشکی مشغول بوده‌ است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "تد کروز" عضو حزب جمهوری‌خواه بوده و طولانی‌ترین دوره مسئولیت را در تاریخ تگزاس برعهده داشته است. 

1-رافائل ادوارد «تد کروز»
2- به انگلیسی: Ted Cruz 
3- متولد ۲۲ دسامبر ۱۹۷۰

سوابق کاری تد کروز: وی پیش از این اداره کننده اداره برنامه‌ریزی کمیسیون فدرال تجارت، معاون دادستان کل ایالات متحده در وزارت دادگستری و مشاور سیاست داخلی جورج دابلیو بوش رییس‌جمهور ایالات متحده در کمپین ۲۰۰۰ بوش - چینی بود. علاوه بر این، کروز استاد وابسته حقوق در مدرسه حقوق دانشگاه تگزاس در آستین بود که در آن از ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ دعوی دادگاه عالی ایالات متحده تدریس می‌کرد. کروز یکی از سه لاتین تبار در سنای ایالات متحده است. 

بنا به اطلاعات مندرج، او در ۱۴ سالگی برای فیدل کاسترو کمونیست انقلابی در انقلاب کوبا مبارزه کرد ولی نمی‌دانست کاسترو کمونیست است؛ مگر می‌شود کسی در راه مبارزه و یا فعالیت این چنینی نداند برای چه کسی و چه تفکری تلاش می‌کند.

کروز بخشی از دبیرستان را در آکادمی فیت وست در کیتی، تگزاس گذراند، و بعد‌تر در ۱۹۸۸ به عنوان دانشجوی ممتاز فارغ‌التحصیل که خطابه جشن فارغ‌التحصیلی را می‌خواند از دبیرستان بپتیست دوم در هیوستون فارغ‌التحصیل شد.

کروز با کوم لودی با مدرک لیسانس از مدرسه امور عمومی و بین‌المللی وودرو ویلسون در ۱۹۹۲ فارغ‌التحصیل شد. او هنگام حضور در پرینستن، در پنل مناظرهٔ جامعه ویگ-کلایوسوفیک آمریکا رقابت کرد و در مسابقات ملی مناظره آمریکا و مسابقات مناظره آمریکای شمالی در ۱۹۹۲ برنده شد. او در ۱۹۹۲، به عنوان سخنران ملی سال آمریکا و تیم سال برگزیده شد. کروز همچنین در مسابقات مناظره دانشگاه‌های جهان در ۱۹۹۵ به نیمه نهایی رسید. 

کروز پس از فارغ‌التحصیلی از پرینستن، وارد مدرسه حقوق هاروارد شد و با مگنا کوم لودی با دکترای حقوق در ۱۹۹۵ فارغ‌التحصیل شد. کروز حین حضور در هاروارد، از ویراستار ابتدایی نشریه نقد حقوق هاروارد و دبیر اجرایی ژورنال حقوق و سیاست عمومی هاروارد، و دبیر مؤسس نقد حقوق لتینوی هاروارد بود. 

مرد سمعکی و مخالف جدی اوباما یا همکار فیدل کاسترو رئیس جمهور آمریکا می‌شود؟

کروز از هواداران حقوق اسلحه است. او در سال ۲۰۱۳ به همراه سناتور‌ها پال و لی، در بیانیه‌ای تهدید کردند در تصویب هر قانونی که در برگیرندهٔ کنترل اسلحه باشد اخلال خواهند کرد. 

کروز مخالف ازدواج همجنسگرایان است و در مقابل از ازدواج «بین یک مرد و یک زن» حمایت می‌کند، ولی معتقد است که تصمیم‌گیری در این زمینه باید به ایالات واگذار شود نه دولت فدرال. 

در سیاست خارجی، کروز خود را جایی بین انزواگرایی رند پال و مداخله گرایی فعال جان مک‌کین توصیف کرده است. در سال ۲۰۱۳، کروز در خصوص سیاست خارجی گفته آمریکا هیچ نصیبی از جنگیدن در جنگ داخلی سوریه نمی‌برد و اینکه نیروهای آمریکا نباید به عنوان نیروی هوایی القاعده عمل کنند. 

کروز از زمان انتخاب شدن، مدت زیادی را به صحبت در خصوص آنچه سیاست‌های اقتصادی گمراهانهٔ دولت اوباما می‌نامد اختصاص داده است. 

کروز مشکل اصلی آمریکا را که اقتصاد است به خوبی درک کرده است و از این رو از ابتدای سخنرانی‌ در رابطه با اقتصاد و سیاست‌های گمراهانه اقتصاد پرداخته است.

تد کروز در آوریل ۲۰۱۴ طرحی را به سنا پیشنهاد کرد که بر اساس آن رییس‌جمهور آمریکا می‌تواند از اعطای ویزا به سفیر هر کشور نزد سازمان ملل که در اقدامات جاسوسی یا تروریستی علیه آمریکا دست داشته یا منافع و امنیت ملی آمریکا یا متحدینش را تهدید کند خودداری کند.  

مرد سمعکی و مخالف جدی اوباما یا همکار فیدل کاسترو رئیس جمهور آمریکا می‌شود؟

کروز از ژانویهٔ ۲۰۱۵ ریاست کمیته بازرگانی سنا در زمینه علوم و فضا را بر عهده دارد. او در این مقام مسئول نظارت بر ناسا خواهد بود. 

در ۲۳ مارس ۲۰۱۵، کروز در صفحهٔ تویی‌تر خود اعلام کرد: «من برای ریاست جمهوری رقابت می‌کنم و امیدوارم حمایت شما را جلب کنم!» او نخستین نامزد اعلام شدهٔ حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری است.

**اظهارات مضحک کروز در رابطه با ایران

به نقل ازشبکه تلویزیونی سی اس پن، تدکروز، سناتور ایالت تگزاس آمریکا در صحن علنی سنا در مخالفت با توافق هسته‌ای ایران صحبت کرد.

وی گفت: من امروز بپاخاسته‌ام که درباره ایران زنگ هشدار را به صدا درآورم. لطفا این موضوعات را مدنظر داشته باشید: ایران رژه تجهیزات نظامی برگزار کرد که در خلال آن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سرداده می‌شد.

کروز تأکید کرد: اولویت اولِ ما باید متوقف کردن توافق «بد» ایران که جان میلیون‌ها آمریکایی و میلیون‌ها نفر از متحدان ما را به خطر می‌اندازد، باشد.

وی همچنین گفت: جزییات توافق ایران هنوز هم در هاله‌ای از ابهام و مخفیکاری پنهان است، اما از آنچه که ما به صورت عمومی و علنی درباره آن می‌دانیم، بر اساس این توافق، ایران اجازه خواهد داشت اورانیوم غنی‌سازی شدهِ خود را نگه دارد. ایران اجازه خواهد داشت سانتریفیوژها و راکتورهای خود را نگه دارد. ایران برنامه موشک‌های بالیستیک قاره پیمای خود را ادامه خواهد داد. این در حالی است که تنها هدف از این برنامه موشکی شلیک سلاح (کلاهک) هسته ای به ایالات متحده آمریکا است.

اظهارات کروز در رابطه با توافق هسته‌ای با ایران جالب است، زیرا تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان و ملت ایران به دنبال توافق بد نیستند و توافق باید به گونه‌ای باشد که برای ایران و طرف مقابل به طور منصفانه‌ای صورت گرفته باشد و هیچ‌گاه ایران به توافقی که تماماً به نفع طرف مقابل باشد، تن نخواهد داد.

باید توافقی صورت گیرد که عزت، عظمت و غیرت ایرانی در آن حفظ شده باشد و باید بدانند ایران هرگز به دنبال ساخت سلاح‌های هسته‌ای نبوده است، زیرا ملت و دولت ایران معتقدند سلاح‌هایی که به کشتار جمعی مردم کشورها منجر می‌شود، حرام است.

مرد سمعکی و مخالف جدی اوباما یا همکار فیدل کاسترو رئیس جمهور آمریکا می‌شود؟

آقای رییس من یادآور می‌شوم که اگر این توافق اجرایی شود و ده‌ها یا صدها میلیارد دلار، از جمله پاداش امضای پنجاه میلیارد دلاری، به سوی ایران سرازیر شود، و آن پول مستقیماً به تروریست‌های افراطی داده شود، خون مردان، زنان و کودکانی که به دست آن تروریست‌ها به قتل می رسند، مستقیماً روی دستان این دولت (دولت اوباما) خواهد بودبیشتر 

در رابطه با این موضوعی که کروز اعلام کرده باید این پرسش مطرح شود، که تروریست افراطی کیست؟ و چه کسانی به آنها کمک می‌کنند؟ در حقیقت تروریست واقعی القاعده و داعش و طالبان هستند که آمریکا، انگلیس و کشورهایی، مدعی مبارزه با تروریسم هستند.

باید برای کروز تعریف درستی از تروریسم و خشونت ارائه شود تا با مفهوم واقعی این موضوعات آشنا شود و یا باید چشمانش را نسبت به این موضوعات باز کند.

اظهارات کروز در رابطه با ایران مضحکانه و خنده‌دار است، جمهوری اسلامی ایران همواره کشته‌ شدن غیرنظامیان در مناطق مختلف، که خود آنها به وجود آورنده جنگ‌ها و درگیری‌ها بودند، محکوم کرده است.

ایران همیشه به مردم مظلوم کشورهایی که مورد ظلم قرار گرفته‌اند، کمک می‌کند و هرگز مانند کشورهای غربی که از افغانستان تا عراق و سوریه و در حال حاضر یمن موجب جنگ و درگیری شده‌اند، عمل نمی‌کند.

مرد سمعکی و مخالف جدی اوباما یا همکار فیدل کاسترو رئیس جمهور آمریکا می‌شود؟

به نقل از هیل، تد کروز، سناتور جمهوری خواه کنگره آمریکا مدعی شد امضای توافق هسته‌ای با ایران یک اشتباه تاریخی است.

به گفته کروز، "توافق با ایران یک اشتباه تاریخی است. نهایی کردن توافقی که به ایران اجازه ادامه تحقیقات هسته‌ای را می‌دهد، بدترین توافقی است که تاکنون در تاریخ مذاکرات دیپلماتیک آمریکا صورت گرفته است."

وی در ادامه افزود، "در ایران هر سال چندین بار شعار "مرگ بر آمریکا" سر داده می‌شود. اگر قرار باشد تاریخ یک درس به ما بدهد، آن درس این است که اگر کسی گفت می‌خواهد شما را بکشد، حرف او را باور کنید و آن را جدی بگیرید."

کروز همچنین مدعی شد، "حتی یک توافق چارچوب‌دار و نظام‌مند نیز صلح جهانی را تهدید خواهد کرد. این توافق به نوع خود یک فاجعه است." وی با اشاره به دوره ریاست جمهوری اوباما افزود، "20 ماه آینده دوران بسیار خطرناکی خواهد بود." کروز همچنین گفت، "ایران هسته ای، امروز بزرگترین تهدید برای امنیت ملی آمریکا محسوب می شود." بیشتر

مرد سمعکی و مخالف جدی اوباما یا همکار فیدل کاسترو رئیس جمهور آمریکا می‌شود؟

** پال یک محافظه کار طرفدار قانون اساسی و یک لیبر‌ترین در بین سناتورهای آمریکایی

رند پال سناتور جونیور ایالات متحده از کنتاکی است، وی عضو حزب جمهوری‌خواه است و به عنوان یک عضو جنبش تی پارتی، خود را محافظه کار طرفدار قانون اساسی و یک لیبر‌ترین توصیف می‌کند. او پسر ران پال، نماینده سابق جمهوریخواه کنگره و کاندید انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا (۲۰۱۲) از تگزاس، است. او اولین سناتور در تاریخ آمریکا ست که در کنار یکی از والدین‌اش در مجلس نمایندگان، خدمت کرده‌است. 

1-رندال هاوآرد «رند» پال
2-Rand Paul: انگلیسی به
3-متولد: ۷ ژانویه سال ۱۹۶۳

وی فارغ‌التحصیل مدرسه پزشکی دانشگاه دوک است و از ۱۹۹۳ به چشم پزشکی مشغول بوده‌ است. او در سال ۲۰۰۷ کلینیک خود را راه‌اندازی کرد. 

مرد سمعکی و مخالف جدی اوباما یا همکار فیدل کاسترو رئیس جمهور آمریکا می‌شود؟

پال، خواهان کاهش وسیع هزینه کرد دولت فدرال و مالیات‌های فدرال است، و غالباً لیبر‌ترین توصیف می‌شود گرچه خود با این عنوان موافق نیست. برخلاف پدرش که شدیداً خواهان عدم مداخله است، پال برای نیروهای مسلح آمریکایی در خارج نقش قائل است، از جمله برای پایگاه‌های نظامی دائمی. او پس از نزاع با جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها برای این موضع گیری‌اش جلب توجه کرد. رند پال رسماً در ۷ آوریل ۲۰۱۵ کاندیداتوری خود را برای انتخابات ریاست‌ جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده آمریکا اعلام کرد.

پال با اعلام موافقت در زمینه کاهش هزینه‌ها می‌تواند از حمایت بیشتری در بین مردم بهره ببرد زیرا مردم مخالف با هر گونه هزینه‌های زیادی دولت هستند و با این اقدام اقتصاد آمریکا شاید جانی بگیرد و از این بن‌بست رهایی پیدا کند. 

پدرش پزشک و نمایندهٔ سابق مجلس نمایندگان ایالات متحدهٔ آمریکا از حوزهٔ انتخابیه چهاردهم تگزاس برای کنگره است. او فرزند میانی یک خانوادهٔ پنج فرزندی است.

مرد سمعکی و مخالف جدی اوباما یا همکار فیدل کاسترو رئیس جمهور آمریکا می‌شود؟

پال به عنوان مؤسس و رئیس سازمان ضد مالیاتی کنتاکی تکس پیر یونایتد، از سال ۱۹۹۴ مرتباً جوایز «دوست مالیات دهنده» را به قانونگذاران ایالتی اهدا می‌کند. این سازمان که خود را غیرحزبی می‌داند، اما به این دلیل که از نظر ایدئولوژیک محافظه کار است مورد انتقاد قرار گرفته، کردار قانونگذاران در خصوص مالیات‌گیری و هزینه کردن را بررسی می‌کند تا به رأی دهندگان در خصوص مواضع قانونگذران در این موارد اطلاع رسانی کند. نظرات پال به نیابت از این سازمان در روزنامهٔ کنتاکی پست منتشر شده است. این سازمان از تشویق کردن سیاستمداران ملتزم شدن به رأی دادن علیه افزایش مالیات حمایت می‌کند. 

هنگامی که پدر رند پال برای سمتی در انتخابات مبارزه می‌کرد، اغلب او به نیابت از پدرش سخنرانی می‌کرد، و رند و پسرش ویلیام در سومین مناظره ریاست جمهوری جمهوری‌خواهان در ۲۰۰۷ در نیوهمپشر حضور یافتند، و همچنین خانه به خانه در ایالت‌شان برای پدرش تبلیغ کردند.

او همچنین در فهرست تأثیرگذار‌ترین افراد جهان مجلهٔ تایم در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ قرار گرفت. مجله پولیتیکو در سپتامبر ۲۰۱۴، پال را به عنوان جذاب‌ترین فرد در سیاست آمریکا انتخاب کرد. 

مرد سمعکی و مخالف جدی اوباما یا همکار فیدل کاسترو رئیس جمهور آمریکا می‌شود؟

**پال در کنگره ۱۱۲ م (۲۰۱۱–۲۰۱۳)

پال در ۵ ژانویه ۲۰۱۱ به عنوان اولین کسی که یکی از والدینش عضو مجلس نماینگدان است در سنای ایالات متحده سوگند یاد کرد. اولین قانون پیشنهادی او کاستن ۵۰۰ میلیارد دلار از هزینه کرد دولت فدرال بود. طبق این پیشنهاد بودجه دفاعی۶٫ ۵ درصد کاهش می‌یافت و کمک به کشورهای خارجی متوقف می‌شد. او بعد‌تر برنامه‌ای پنج ساله برای متوازن کردن دخل و خرج بودجه پیشنهاد کرد. 

در فوریه او یکی از دو سناتور جمهوری‌خواهی بود که با سه بخش کلیدی لایحه میهن‌دوستی -جستجو در اطلاعات تجاری مردم و شنود ارتباطات مخالفت کرد. در مه، او تنها سناتوری بود که به این لایحه رای منفی داد گرچه این لایحه تصویب شد. سناتور پال به افزودن سقف بدهی‌های آمریکا رای منفی داد. او به بودجه‌های پیشنهادی به دلیل عدم کاستن از هزینه کرد دولت فدرال به حد کافی رای منفی داد. سناتور پال مخالفت خود را با مداخلهٔ آمریکا در جنگ داخلی لیبی اعلام کرد. 

مرد سمعکی و مخالف جدی اوباما یا همکار فیدل کاسترو رئیس جمهور آمریکا می‌شود؟

**پال در حال سخنرانی حین فیلیباستر در کنگره ۱۱۴ م (۲۰۱۳–۲۰۱۵)

پال در سپتامبر ۲۰۱۳ اعلام کرد که آمریکا نباید در جنگ داخلی سوریه مداخله کند. در دسامبر ۲۰۱۴، پال از عادی‍‌سازی روابط آمریکا در قبال کوبا و لغو تحریم‌ها علیه آن کشور حمایت کرد. 

مرد سمعکی و مخالف جدی اوباما یا همکار فیدل کاسترو رئیس جمهور آمریکا می‌شود؟

**انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا (۲۰۱۶ میلادی) 
 
وی در ژانویه ۲۰۱۳ درباره انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری قول کاندید شدن نداد ولی گفت در دو سال آینده در این مورد تصمیم می‌گیرد. او گفته اگر خود کاندید نشود، برای تغییر شکل حزب و سیاست‌هایش تلاش خواهد کرد. او در آوریل ۲۰۱۳ مجدداً اعلام کرد پیش از ۲۰۱۴ در این زمینه تصمیم خواهد گرفت. او در سال ۲۰۱۳ در رخدادهای متعدد خصوصی و عمومی در ایالتهای آیووا نیوهمپشر و کرلاینای جنوبی که ایالات نخستین مبارزات مقدماتی‌اند، شرکت کرد.

 پال در آوریل ۲۰۱۱، برای انتخاب مجدد به سنا از کنتاکی در انتخابات سال ۲۰۱۶ ثبت نام کرد. اگر او نامزد ریاست‌جمهوری (یا معاونت ریاست جمهوری) حزب جمهوریخواه بشود، قانون ایالتی او را نامزدی برای انتخاب مجدد باز می‌دارد. سنای در کنترل جمهوریخواهان کنتاکی در مارس ۲۰۱۴ قانونی را تصویب کرد که به پال امکان نامزدی برای هر دو منصب را می‌دهد ولی مجلس نمایندگان در کنترل دمکراتهای کنتاکی آن را برای رأی در نظر نگرفت. در انتخابات سال ۲۰۱۴، پال برای نامزدهای متعدد ایالتی و کنگره مبارزهٔ انتخاباتی کرد، از جمله جونی ارنست، راد بلوم، اسکات براون، دیوید پردو تام تیلیس، می‌چ مکانل و پت رابرتس. 

از پایان سال ۲۰۱۴، سناتور پال تحرکات متعددی در جهت نامزدی برای ریاست جمهوری انجام داده است، از جمله استخدام کارکنان در ایالت‌های متعدد، تأسیس دفا‌تر، و استخدام مدیر کمپین. پال در هر دو گوش خود از سمعک استفاده می‌کند. درست است، علم بسیار پیشرفت کرده اما فردی که در گوش خود سمعک دارد توانایی رئیس‌جمهور شدن را ندارد زیرا این مشکل می‌تواند در مواردی برای پال مشکل ایجاد کند.

پال «سیاست‌های دولت آمریکا و هم‌حزبی‌هایش را در خصوص تحریم‌های ایران و کوبا، استفاده از پهپاد و جاسوسی از حریم شخصی مردم بار‌ها زیر سؤال برده‌است. او همچنین طرفدار کوچک‌تر شدن ارتش آمریکا است. 

پال با ابراز مخالفت نسبت به سیاست‌های دولت آمریکا و هم حزبی‌هایش نشان می‌دهد با افکار عمومی همراه است و این همراهی می‌تواند برای وی در پیروزی‌ ریاست جمهوری کمک زیادی داشته باشد.

به نقل از "گاردین،" "راند پال" -- سناتور جمهوری‌خواه ایالت "کنتاکی" در وب‌سایت خود از آمادگی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 خبر داد. "پال" در اینباره نوشت: "من برای بازگرداندن کشورم به اصول آزادی و دولت محدود، نامزد ریاست جمهوری می‌شوم." پیش از وی، "تد کروز" جمهوری‌خواه نیز برای حضور در این انتخابات اعلام آمادگی کرده‌بود.

"پال" از شاخه نوگرای حزب جمهوری‌خواه است و سابقه یک سخنرانی 13 ساعته بر ضد "باراک اوباما" را نیز در سنا در کارنامه دارد. رابطه وی با اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه نظیر "میچ مکانل" و "جان مک‌کین" چندان گرم و نزدیک نیست. "پال" سیاست‌های دولت آمریکا و هم‌حزبی‌هایش را در خصوص تحریم‌های ایران و کوبا، استفاده از پهپاد و جاسوسی از حریم شخصی مردم بارها زیر سؤال برده‌ است. او همچنین طرفدار کوچک‌تر شدن ارتش آمریکا است. بیشتر

گزارش از سمانه عیوضی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۱۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
قیافۀ رند پاول خیلی بامزه و کودکانه است
کاری به موضع گیری هایش ندارم ، اما اصلا" قیافه اش به رئیس جمهور یک کشور نمیخوره
آخرین اخبار