رئیس کارگروه جامعه شنوایی شناسان ایران گفت: بیش از 2 هزار و 500 نفر در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته شنوایی شناسی تحصیل کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ فرزام جنایی رئیس کارگروه جامعه شنوایی شناسان ایران درنشست خبری کنگره شنوایی شناسی که صبح امروز(یکشنبه)برگزار شد با اشاره به بالارفتن سن در جامعه و افزایش مشکل کم شنوایی اظهار کرد: این مساله یک مشکل جدید در کشور ماست که به دلیل ماشینی شدن جامعه به وجود آمده است. 

وی افزود: افراد سالمند به دلیل کاهش شنوایی خود به گوشه گیری و افسردگی و کناره گیری از محیط خانواده دچار می‌شوند، در صورتی که کم شنوایی سالمندان بررسی نشود با معضل جدی در این خصوص مواجه خواهیم شد. 

جنایی ادامه داد:حدود 80 درصد افراد بالای85 سال و یک سوم افراد60 تا 70 سال به کاهش شنوایی مبتلا می‌شوند که می‌توان با استفاده از یک پروتکل غربالگری این بیماری را در افراد سالمند تشخیص داد.

رئیس کارگروه جامعه شنوایی شناسی ایران ادامه داد: جامعه شنوایی شناسی ایران آمادگی خود را جهت همکاری با وزارت بهداشت درخصوص غربالگری سالمندان اعلام می‌کند و به آنها از نظر مشاوره‌ای کاری و نیروی انسانی کمک خواهد کرد.

وی با ابراز نگرانی از درمان کم شنوایی توسط افراد غیر متخصص گفت: متاسفانه به دلیل اینکه استفاده ازسمعک در بین افراد سالمند رایج بوده هم‌اکنون این امر، توسط افراد غیر متخصص تجویز می‌شود که بیش از 40 درصد سالمندان حاضر به استفاده از سمعک نیستند.

جنایی تصریح کرد: در مراکز معتبردرمانی مانند بیمارستان‌ها و کلینیک ها سالمندان با مراجعه به این مراکز می‌توانند جهت درمان و تجویز سمعک به شنواشناس مستقر در آن مجموعه مراحل درمان را طی کنند.

رئیس کارگروه جامعه شنوایی شناسان ایران با بیان اینکه در 80 تا 90 درصد بیمارستان‌های کشور شنوایی شناس وجود داردگفت: بیش از 2هزار و 500 نفر در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته شنوایی شناسی تحصیل کرده‌اند. 

وی در پایان خاطر نشان کرد:سمعک تحت پوشش بیمه قرار ندارد امیدواریم شورای عالی بیمه تصمیم‌گیریهایی در خصوص پوشش بیمه‌ای این وسیله انجام دهد که حداقل سمعک آکونومی را برای پوشش بیمه‌ای بپذیرد. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار