در ادامه سفرهای دیپلماتیک تهران و بغداد، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور روز دوشنبه (فردا)در راس هیاتی به عراق سفر خواهد کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این سفر که از 21 تا 24 اردیبهشت ماه طول خواهد کشید، با نخست وزیر، رییس مجلس، وزیر کار و امور اجتماعی، وزیر تجارت و همچنین وزیر بازرگانی عراق دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و عراق در خرداد ماه گذشته در حاشیه نشست اجلاس سازمان بین المللی کار، امضای تفاهم نامه میان دو کشور و آموزش مربیان فنی و حرفه ای عراق در ایران را مورد تاکید قرار دادند.

 ربیعی در این دیدار با اشاره به اینکه تامین اجتماعی 10 هزار تخت بیمارستانی برای بیمه شدگان در اختیار دارد، گفت: ایران تجارب ارزنده ای در حوزه بیمه، درمان و مسایل بازنشستگی دارد و می تواند در این زمینه همکاری های گسترده ای با عراق داشته باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور افزود: ایران می تواند تجارب ارزشمند خود را در حوزه های حمایتی، مسائل معلولان و تامین اجتماعی در اختیار عراق قرار دهد.

نصار الربیعی وزیر کار عراق نیز با بیان آنکه، عراق در بخش های مختلفی همچون تامین اجتماعی و درمان نیازهای متعددی دارد و در این زمینه مساعدت ایران بسیار راهگشا خواهد بود، گفت: جمهوری اسلامی دستاوردهای قابل ملاحظه ای را در فرآیند توسعه داشته و ما خواهان بهره مندی از این تجارب هستیم.

براساس این گزارش، در ادامه سفرهای دیپلماتیک مسیر تهران به بغداد و برعکس، 22 اردیبهشت ماه فواد معصوم رییس جمهور کشور عراق در راستای انجام سفری دو جانبه به مدت دو روز میهمان رییس جمهور کشورمان خواهد بود و 29 اردیبهشت ماه وزیر گردشگری عراق به تهران و وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران نیز به دعوت همتای عراقی خود به بغداد سفر خواهد کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، کار ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار