یک روانشناس گفت: حسادت، حسی است که می‌تواند افراد را برای رسیدن به اهدافشان، به "بزه" آلوده کند.

 ربابه غفار تبریزی روانشناس در گفت‌وگو با خبرنگار خانواده باشگاه خبرنگاران با اشاره به شرایط بروز حسادت در افراد اظهار کرد: حسادت یک هیجان منفی محسوب می شود که از حدود دو سالگی آشکار می شود و در ابتدا به صورت حس مالکیت مادر بروز می‌کند که با در آغوش گرفتن فرزند، در فرزند دیگر تشدید می‌شود.

وی گفت: با افزایش سن و ایجاد حس مالکیت در کودک و همانند سازی رفتارهای والدین به عنوان الگو در بروز رفتارهای حسادت گونه در ‌آن‌ها موثر است.

تبریزی با اشاره به ریشه‌های بروز حسادت گفت: افراد در خانواده یاد نگرفته‌اند که به داشته‌های خود افتخار کنند و شکر آن را به جا آورند و همیشه در این فکرند که دیگران در موقعیت بهتری نسبت به ‌آن‌ها قرار دارند و همین موضوع موجب بروز حسادت می‌شود.

وی گفت: یک فرد حسود هیچ وقت احساس رضایت نسبت به خود ندارند و تبعیض‌های موجود در جامعه و خانواده نیز در تشدید این امر موثر بوده و همیشه احساس ناکامی با او همراه است.

تبریزی تصریح کرد: همین احساس باعث افسردگی و اضطراب در افراد شده و  این سوال را ایجاد می‌کند که چه زمانی به هدف ایده آل خود می‌رسند.

وی افزود: ‌ایجاد رقابت های افراطی بین کودک و گروه هم سالانش بر سر درس، ورزش و کار از طرف والدین از زمینه های بروز حسادت است.

تبریزی گفت: اگر چنانچه فرد دچار احساس افراطی  حسادت شود ممکن است در رسیدن به هدف از هر مسیری استفاده کند و دست به بزهکاری و جرم نیز بزند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار