سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت متجاوزان سعودی و آمریکایی‌ها در یمن به لحاظ سیاسی، نظامی، رسانه‌ای و اخلاقی شکست خورده‌اند.

سخنگوی انصارالله: متجاوزان سعودی شکستی همه‌جانبه را تجربه می‌کنندبه گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن در گفتگو با شبکه تلویزیونی المسیره درباره حمله جنگنده های سعودی به مناطقی از صنعا گفت: ادامه تجاوزگری های آمریکا و عربستان سعودی به یمن مسئله جدیدی نیست. متجاوزان به بهانه این که یک انبار اسلحه در منطقه جبل نقم قرار دارد، آن را هدف قرار دادند و به سکنه صنعا آسیب زدند. این تجاوز غیر قابل توجیه است.


وی ادامه داد: متجاوزان با استفاده از بهانه های واهی می خواهند به حملات خود علیه ملت یمن ادامه دهند. این تجاوزگری‌ها و حملات نشان می‌دهد که متجاوزان سعودی نتوانستند به اهداف خود در یمن برسند. هرگز نمی توان ملت یمن را به زانو درآورد. درست است که متجاوزان می توانند خانه های مردم و پادگان ها و زیرساخت ها و بیمارستان ها را تخریب کنند؛ ولی نمی توانند ملت یمن را تسلیم کنند یا قیمومیت خود را به این کشور بازگردانند. تعجب آور نیست که متجاوزان بر اساس بهانه های واهی و پوچ ملت یمن را هدف قرار می دهند. این ملت حق دارد هر سلاح متعارفی داشته باشد و هیچ کشور خارجی حق ندارد توان ملت یمن را هدف قرار دهد. در سایه ادامه حملات متجاوزان سعودی به صعده، مران و دیگر استان های یمن تاکید می کنیم که همه این حملات ملت یمن را هدف قرار داده است.


وی افزود: متجاوزان با این حملات چند ساعت قبل از برقراری آتش بس ادعایی خود می خواهند مردم را بترسانند و این مسئله را القاء کنند که همچنان به لحاظ میدانی حضور دارند و می توانند مردم یمن را هدف قرار دهند. مردم یمن هیچ ترس و وحشتی از این حملات ندارند و هرگز از عزت و کرامت خود چشم پوشی نمی کنند.


عبدالسلام درباره ادامه عملیات نظامی متجاوزان سعودی در یمن اظهار داشت: متجاوزان در آغاز این عملیات اهدافی را مشخص کردند و در این دو ماه به هیچ یک از اهداف خود نرسیدند. متجاوزان نتوانستند ملت یمن را به زانو درآورند. امروز شاهد عقب نشینی متجاوزان هستیم. نیروهای قبائلی یمن که از حمایت ارتش و کمیته های مردمی این کشور برخوردارند در نقاط مرزی با حملات سعودی ها مقابله می کنند. سرنگون شدن یک جنگنده متجاوز مغربی نیز دستاوردی برای ملت یمن است. هر روز که از این تجاوز می گذرد شاهد اتحاد بیشتر ملت یمن هستیم و ابتکار عمل در اختیار یمنی هاست. مردم یمن صبور بوده و آماده جنگ طولانی برای حفظ آزادی و عزت خود در برابر تجاوز و محاصره ظالمانه هستند.


سخنگوی انصارالله درباره اقدام سعودی ها در متوقف کردن پخش شبکه تلویزیونی المسیره گفت: در این فرصت از همه شبکه های تلویزیونی که با شبکه المسیره همکاری و اخبار مستضعفان و مظلومان یمن را منتقل می کنند، تشکر می کنم. آمریکایی ها و سعودی ها نمی توانند نظر طرف مقابل را بپذیرند. آمریکایی هایی که ادعای حمایت از آزادی رسانه ها را دارند نمی توانند صدای المسیره را تحمل کنند و دفاتر آن را هدف قرار داده اند. همان طور که متجاوزان سعودی به لحاظ نظامی و سیاسی در یمن شکست خورده اند با شکست رسانه ای نیز روبرو شده اند. متجاوزان از ده ها شبکه تلویزیونی دروغپرداز برای وارونه نشان دادن تحولات یمن برخوردارند؛ درعین حال نمی توانند فعالیت یک رسانه آزاد مانند شبکه المسیره را بپذیرند که نظرات ملت یمن را بازتاب می دهد و جرایم متجاوزان را در این کشور به تصویر می کشد. فعالیت رسانه ای و تلویزیونی ما به کمک دوستان و متحدان در جهان ادامه خواهد یافت.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار