مدیر امور طیور زنبور عسل استان زنجان گفت: استان زنجان باداشتن 80هزارو695کلنی زنبور عسل سالانه بیش از 563هزارو689کیلوگرم عسل تولید می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛استان زنجان باداشتن 80هزارو695کلنی زنبور عسل وبافعالیت 2هزار350 زنبوردار، سالانه بیش از 563هزارو689کیلوگرم عسل تولید می کند.

مدیر امور طیور زنبور عسل استان زنجان گفت : اقلیم مناسب و امکان جابجایی کندوهای عسل و استقرار آنها در دامنه هایی پرگل طارم شرایط مناسبی را برای پرورش زنبور عسل فراهم می کند

وی همچنین به زمستان گذرانی زنبور عسل اشاره کرد و افزود:زنبورداران بزرگ کندوهایشان را در فصول سرد سال به مناطق گرمسیر کشور منتقل می کنند اما خرده زنبور داران استان از شیوه خواب زمستانی استفاده می کنند.

این مدیر مسئول در مورد اعطای تسهیلات گفت:روش های اعتباری که در اختیار سازمان قرارمی گیرد بخشی از آن برای توسعه وترویج زنبورداری اختصاص داده می شود و در این بخش زنبورداران بیشتر درقالب شرکت های پشتیبان می توانند از تسهیلات استفاده کنند.

مدیر امور طیور زنبور عسل استان زنجان سخت گیری های بانکها برای اعطای تسهیلات دراین بخش راکوچ روبودن ونداشتن جای ثابت زنبورها عنوان کرد.

بورانی با اعلام اینکه بانکها به علت کوچ رو بودن حرفه زنبور داری تمایلی به پرداخت تسهیلات به فعالان این عرصه ندارند گفت: گاهی زنبور داران برای اسکان کندوهای خود بایستی مبالغ قابل توجهی پرداخت کنند در حالیکه درتمام دنیا باغداران وزارعین بخاطر عمل گرده افشانی خود از این موضوع استثقبال می کنند.

مدیر امور طیور زنبور عسل استان زنجان به دیگر مشکلات پیشرو این حوزه اشاره کرد و گفت : بیماریهای زنبور همچون بیماری های ویروسی مانند کنه ونزما وهمچنین سمپاشی های بی رویه باغات که موجب مرگ ومیر زنبوران می شود دیگر مشکلات پیشرو ی این حوزه است.

وی با بیان اینکه کشور ما جزو ده کشور اول دنیا در تولید عسل است گفت: باتوجه به مصرف سرانه ی داخلی و همچنین صادرات این محصول به خارج از کشور باید تولید کنونی را افزایش دهیم.


انتهای پیام/س
برچسب ها: تولید ، عسل ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.