نماینده کنگاور گفت: نباید تصور کرد که حل مشکلاتی که جوامع اسلامی امروز با آن روبه رو هستند و نتیجه اقدامات مستقیم و غیرمستقیم دشمنان اسلامی است که با تکیه و تعامل با همان دشمنان بدست نمی‌آید و تمام این خط‌کشی‌های داخلی مانع از کینه دشمن به فرزندان اسلام انقلابی این مرز و بوم نخواهد بود.

اجازه نمی‌دهیم مذاکرات در سایه تهدید ادامه پیدا کندبه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین "وحید احمدی" نماینده کنگاور، صحنه، بیستون و هرسین در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز مجلس سه‌شنبه 22 اردیبهشت ماه خطاب به نمایندگان مجلس گفت: امروز با نگاهی گذرا به 35 سال گذشته می‌توان نتیجه گرفت که بیداری مردم منطقه و شکست‌های پی در پی امریکایی‌ها در غرب آسیا، دریوزگی و جنون برخی کشورهای وابسته، رویکرد مقاومت منطقه و اقتدار بلامنازع ایران و همچنین ضعف شدید رژیم صهیونیستی مرهون خون شهدا و ایستادگی و مقاومت ملت ایران و رهبری‌های امام راحل و مقام معظم رهبری است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: نباید تصور کرد که حل مشکلاتی که جوامع اسلامی امروز با آن روبه رو هستند و نتیجه اقدامات مستقیم و غیرمستقیم دشمنان اسلامی است که با تکیه و تعامل با همان دشمنان بدست نمی‌آید و تمام این خط‌کشی‌های داخلی مانع از کینه دشمن به فرزندان اسلام انقلابی این مرز و بوم نخواهد بود.

وی ادامه داد: اگر جمود استکباری بتواند بر هیچ گروهی در درون نظام اسلامی رحم نخواهد کرد لذا توجه جدی همه قوا و دولتمردان به چند نکته ضروری‌ست.

نماینده کنگاور تصریح کرد: اگرچه امروز در جنگ نظامی نیستیم اما باید باور کنیم که دشمن در جبهه سیاسی و اقتصادی، امنیتی و فرهنگی با تمام توان و داشته‌های خود در حال نبرد است که کوچکترین خوش‌خیالی و بی‌توجهی موجب خسارت‌های جبران ناپذیری خواهد شد.

رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس بیان داشت: نسخه شفابخش اقتصاد بیمار کشور با ارجاع اشکالات به گردن دیگران و استفاده از روش‌های امتحان شده در دولت‌های قبلی میسر نیست بلکه توجه و عمل دقیق به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی و اعتماد به استعدادهای داخلی و توان ملت ایران و همچنین مبارزه بی‌امان بدون کوچکترین ملاحظه با مفاسد اقتصادی از هر گروه و تباری بدست می‌آید.

وی در ادامه افزود: به نظر می‌رسد مجلس به طور عام و کمیسیون اقتصادی به طور خاص به عنوان کمیسیون‌های تخصصی مجلس و جایگاه نظارتی باید مطالبه‌گری کنند و اگر دولت در موردی نیاز به کمک مجلس برای اجرایی کردن اهداف دارد در اسرع وقت اقدام و نتیجه آن را به صورت شفاف به سمع مردم برساند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در حوزه فرهنگ نیز باید با آمادگی کامل و شناخت از شگردها و تاکتیک‌های دشمن با تکیه بر فرهنگ انسان‌ساز اسلام ناب تمام فعالیت‌های حوزه‌های فرهنگی و متولیان کارهای فرهنگی در کشور مسیر درستی را انتخاب کنند.

احمدی تصریح کرد: همچنین با همت قوی نسبت به انجام وظایف محوله اقدام کرده و کمیسیون فرهنگی مجلس از جایگاه نظارتی خود مطالبات مقام معظم رهبری در رابطه با موضوعات فرهنگی را از بخش‌های مختلف مطالبه کرده و ضمن کمک به آنها گزارش مبسوطی را با ذکر نکات منفی و مثبت در مجلس برای حل معضلات چاره اندیشی کنند.

وی ادامه داد: در بحث هسته‌ای نیز به تبعیت از مقام معظم رهبری از افراد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان حمایت شده اما باید مراقب نیرنگ و خدعه دشمنان بود و نباید اجازه داد تحت تهدید مذاکرات ادامه پیدا کند.

نماینده کنگاور بیان داشت: در بحث یمن حاکمان سعودی از کمترین هوش سیاسی برخوردار هستند و با بکارگیری سلاح‌های اهدایی اسرائیل و امریکایی به کشتار مردم مظلوم مشغول‌اند اما بدانند مردم یمن به زودی موفق خواهند بود و آنان رسوای دنیا و عقبی خواهند شد. 

احمدی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابی خود از مسئولان درخواست رسیدگی و حل آنها را کرد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: تعامل ، مستقیم ، دشمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار