مشاور عالی سازمان سنجش گفت: نتایج اولیه آزمون دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه کلیه داوطلبان شرکت کننده در آزمون از ساعت 20 امروز بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش کشور در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران درخصوص نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته افزود: براساس برنامه زمانی پیش بینی شده نتایج اولیه آزمون دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته به صورت کارنامه تنظیم  و کارنامه کلیه داوطلبان شرکت کننده در آزمون از ساعت 20 امروز بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد. 

وی افزود: از تعداد 655 هزار و 679 داوطلب حاضر در آزمون تعداد 429 هزار و 688 داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند یا به عبارت دیگر 65.53 درصد حاضرین مجاز شدند و از تعداد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته تعداد 213 هزار و 982 نفر زن و 215 هزار و 706 نفر مرد هستند یا به عبارتی دیگر 49.80 درصد مجازین زن و 50.20 درصد مجازین مرد هستند. 

توکلی اظهار داشت: از تعداد 429 هزار و 688 داوطلب مجاز به انتخاب رشته تعداد 142 هزار و 676 داوطلب برای دوره‌های روزانه و سایر دوره‌ها و تعداد 287 هزار و 12 داوطلب مجاز به انتخاب کدرشته‌های تحصیلی سایر دوره‌ها( به جز دوره روزانه هستند). 

وی در ادامه تاکید کرد: 30 هزار و 846  داوطلب در دو کد رشته  مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد 14 هزار و 161 نفر زن و 16 هزار و 685 نفر مرد هستند. 

توکلی گفت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی این آزمون از ساعت 18 فردا چهارشنبه 23 اردیبهشت ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار داده خواهد شد. 

وی اظهار داشت: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند ضرورت دارد بر اساس برنامه از روز چهارشنبه پس از دریافت دفترچه‌های انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های سازمان سنجش نسبت به انتخاب حداکثر 100 کدرشته محل از کد رشته‌های امتحانی مجاز اقدام کنند و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند از روز دوشنبه 28 تا پنج شنبه 31 اردیبهشت ماه به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و فرم انتخاب رشته اینترنتی خود را تکمیل کنند و پس از تایید کد رشته‌های انتخابی کد 15 رقمی به داوطلب داده می‌شود که در غیر اینصورت انتخاب رشته تکمیل نخواهد بود. 

وی در پایان تاکید کرد: فهرست اسامی قبول شدگان نهایی در دهه اول شهریور‌ ماه 94 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد. 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار