در معاملات تالار پتروشیمی بورس کالای ایران، اگر حجم عرضه محصولات پتروشیمی افزایش یابد، کالاها بدون رقابت مورد معامله قرار می گیرند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، جواد موسوی، مدیرکالایی کارگزاری اطمینان سهم با بیان این مطلب به «پایگاه خبری بورس کالای ایران» گفت: افزایش عرضه تعدادی از محصولات پتروشیمی می تواند از رقابت برای خرید آنها بکاهد و آرامش را به روند معاملات حاکم کند.

وی خاطر نشان کرد: اکثر خریدهای روز گذشته تحت تاثیر عرضه های اندک و بحث های مطرح شده در خصوص اورهال چند مجتمع پتروشیمی قرار داشت. از این رو برای«ایکس تری» پتروشیمی های جم و شازند، گرید 200 و 300 پلی استایرن های انبساطی تبریز و برخی از گریدهای پلی پروپیلن، معامله گران رقابت کرده و سقف قیمت را ثبت کردند.

در همین حال محصولاتی همچون پلی استایرن های معمولی و مقاوم، پلی استایرن انبساطی گرید 400، پلی اتیلن سنگین بادی و پلی اتیلن سنگین 52518 پتروشیمی جم معامله گران نرخ هایی بالاتر از پایه را ثبت کردند.

به اعتقاد مدیرکالایی کارگزاری اطمینان سهم، با توجه به عدم کشش در بازار داخل به نظر نمی رسد که معامله گران حاضر به خرید محصولات پتروشیمی با نرخ های بالا باشند، چراکه در روزهای گذشته هم قیمت ها در بازار آزاد روندی نزولی داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار