مدير كل صدا و سيمای یزد، گفت: اگر ما درزمينه ترويج موسيقی سالم برای مردم سرمايه‌گذاری نكينم موسيقی ناسالم جايگزين آن خواهد شد.

بومی سازی لهجه شیرین یزدیبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛ مدير كل صدا و سيماي مركز يزد احمد پهلوانيان در نشست هم انديشي با جمعي از هنرمندان استان ضمن عرض خيرمقدم به اهالي هنر اذعان داشت يكي از تعلقات خاطر بنده مقوله هنر است و بايد گفت هنر و رسانه با هم تعامل دارند و به نوعي تكميل كننده يكديگرند .

در اين نشست  كه جمعي از هنرمندان استان در حوزه‌های مختلف هنری موسيقی،‌ شعر،‌ تئاتر، سينما،‌ خوشنويسی و تجسمی حضور داشتند در زمینه  ظرفیت‌های استان در تمامی عرصه‌های هنری استان بحث و تبادل نظر شد.

 پهلوانیان افزود: موسيقی خود يك رسانه هست كه براي اين كه به يك رسانه توده‌ای تبديل شود احتياج به يك رسانه مكمل همانند راديو دارد .

 وی در ارتباط با هنر های نمایشی اظهار داشت: تئاتر برای اينكه بخواهد به شكوفايی و سرزندگی برسد همواره نیاز به حضور در رسانه‌های ویژه گروهی دارد.

 پهلوانيان در ادامه به تشكيل اتاق فكر در مقوله هنر خبر داد، و گفت: در طی جلساتی كه تشكيل می‌شود تمامی هنرمندان درحوزه‌های مختلف هنری حضور پيدا كرده  و با ارائه نظراتشان همواره ما را یاری کنند.

 مدیر کل صدا و سیما  اظهار داشت: ما نه تنها در زمينه لهجه شیرین یزدی بايد بومي سازی كنيم بلكه درتمامی جهات دربرنامه‌ها خصوصا  دكور برنامه‌ها بايد مسئله بومی سازی را مطرح کنیم، اميدواريم اين اتاق فكر به ما در همین زمينه‌های هنری و فرهنگی كمك كند.

 وی افزود: ما می‌توانيم موسیقی محلی و بومی سالم داشته باشيم و اگر در زمينه ترويج موسيقی سالم برای مردم سرمايه‌گذاری نكينم موسيقی ناسالم و برگرفته ازفرهنگ نادرست غربي جايگزين آن خواهد شد.

 مديركل صداو سيما در پایان خاطر نشان کرد: مابايد بتوانيم از ظرفيت‌های هنری موجود در استان استفاده كنيم انگيزه من ازتشكیل اين اتاق فكر، تبليغات و شعار نيست بلكه درخواست تعامل و همكاری با اهالی هنر در پيش‌برد ترويج هر چه بيشتر هنر است.

 انتهای پیام/م

برچسب ها: لهجه ، موسیقی ، فرهنگ ، صداوسیما ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.