رئیس سازمان پیشگیری ومدیرت بحرا ن شهرداری تهران گفت: طبق آمار پایان سال 2014، یک و دو دهم میلیارد دانش آموز در سطح جهان هستند که از این تعداد 875میلیون دانش آموز در مواجه خطرات طبیعی هستند.

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، صادقی رئیس سازمان پیشگیری ومدیریت بحران شهرداری تهران در نشست اجرای طرح مدرسه آماده  در خصوص اجرای طرح مدارس آماده اظهارکرد:انسان از دیر باز در پی کسب امنیت در محل زندگی خود بوده است وخداوند نیز در قرآن کریم به حفظ جان بسیار تاکید کرده است.

وی با اشاره به آسیب پذیر بودن کشور در مقابله با خطرات طبیعی،افزود:دستیابی به مکان امن در کشورما که در معرض خطرات طبیعی است کار ساده ای نیست و رسیدن به این امر مهم نیازمند یک همدلی و هم زبانی است.

رئیس سازمان پیشگیری بحران شهرداری تهران با توجه به زلزله های گذشته کشور تصریح کرد:تجربه در زلزله های گذشته حاکی ازاین است دانش آموزان نسبت به اقشار دیگر جامعه بیشتر در معرض خطر هستند.

وی ادامه داد:امروز هیچ وظیفه ای مهم تراز ایجاد یک محیط آموزشی امن برای کودکان ونوجوانان که سرمایه های این مرز وبوم هستند وجود ندارد والبته آمادگی مدارس در کل سطح جهان مطرح است.

 وی اضافه کرد:در بسیاری از کشور های دنیا ایمن سازی مدارس یک انتخاب است واجباری در این امر وجود ندارد،ولی ما در تهران در تلاش هستیم تا این امر را محقق کنیم .

رئیس سازمان پیشگیری ومدیرت بحرا ن شهرداری تهران در خصوص دانش آموزان در خطر، تصریح کرد: طبق آمار پایان سال 2014، یک و دو دهم میلیارد دانش آموز در سطح جهان هستند که از این تعداد 875میلیون دانش آموز در مواجه خطرات طبیعی هستند.

صادقی گفت:دانش آموزان معمولا 50درصد از ساعت بیداریشان را در مکان های آموزشی قرار دارند ومی توان گفت آمادگی لازم مقابله با خطرات را ندارند.باید برای دانش آموزان ومعلمان مکان امن وجود داشته باشد تا بتوانیم سیاست های آموزشی را به راحتی اعمال کنیم.

وی با اشاره به کودکان باقی مانده در حوادث پیشین ،افزود:شاهد این امر هستیم که کودکان باقی مانده در حوادث پیشین تا پایان عمر از مشکلات جسمی رنج می برند وما باید با طرح مدرسه آماده این خسارتها را کاهش دهیم.

صادقی در این خصوص که باید استراتژی ملی به سمتی برود که بتوان مدرسه ایمن و تاب آور داشته باشیم،تاکید کرد: ایران در همایش تاب آوری ومقاوم سازی که در سال 93 در سندای ژاپن برگزاز شد خود را متحد دانست که مدارس شهر تهران را ایمن سازی کنند.

رئیس سازمان پیشگیری ومدیرت بحرا ن شهرداری تهران گفت :امیدواریم بتوانیم درطرح مدرسه آماده شهر تهران، پیش گام باشیم واین تجربیا ت را در سطح بین الملل به اشتراک بگذاریم .

صادقی در پایان افزود:ما در تلاش هستیم در کنار همکاری دولت مطالبات ایمنی را برای مدارس ایجاد کنیم. ضمن اینکه در کنار دولت ومردم حضور بخش های خصوصی در این امر بسیار لازم است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار