بیش از یک قرن است که دموکرات ها آرای ایالت مریلند را به طور سنتی متعلق به خود می دانند. اکنون نیز مثل سابق، این ایالت به صحنه رقابت گاه و بی گاه نمایندگان دموکرات برای پیروزی در انتخابات تبدیل شده است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز، ایالت مریلند، کارزار غریبی در نزاع دیرینه حزب دموکرات آمریکا است. بر اساس نظرسنجی مؤسسه گالوپ، این ایالت بعد از ماساچوست، بیشترین طرفدار حزب دموکرات را در خود جای داده است. گالوپ اعلام کرده تعداد دموکرات های مریلند، که بیش از 30 درصد آنها نیز سیاهپوست هستند، به نسبت دو به یک بر تعداد جمهوری خواه آن فزونی دارند.

همچنین باید اشاره کرد این ایالت از حیث تعداد نیروی کار فدرال در جایگاه بالایی قرار دارد و یکی از ایالت هایی است که به لحاظ اقتصادی بیشترین وابستگی را به دولت فدرال دارد. قانون حمل اسلحه در مریلند با محدودیت های بسیار سختگیرانه تری نسبت به سایر ایالت ها دنبال می شود.

حاشیه امنیت آرای باراک اوباما در مریلند در انتخابات سال های 2008 و 2012 در تاریخ ایالات متحده در ردیف پنجم قرار گرفت. آخرین باری که جمهوری خواهان توانستند کنترل هیئت مقننۀ مریلند را در مجلس به دست بگیرند به سال 1897 باز می گردد. واضح است که منشأ این رکورد بی سابقه در جایگاه و تعداد دموکرات ها در این ایالت نهفته است. از قول رییس ستاد سنای دموکرات نقل شده است که اگر ایالت مریلند در یک انتخابات به عنوان "ایالت خطر" یا "jeopardy state" مطرح شود، دیگر همه چیز تمام است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار