عضو بین الملل حزب موتلفه اسلامی گفت:اقدام عربستان در خصوص صدور حکم اعدام برای شیخ نمراقدامی غیر انسانی و برخلاف قوانین حقوق بشر و موازین انسانی است.

"حمیدرضا ترقی" عضو بین الملل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اقدام عربستان در خصوص صدور حکم اعدام برای شیخ نمر اظهار داشت: این اقدام عربستان در قبال یک شخصیت روحانی مبارز که براساس آزادی بیان کاملا در مسیر مسالمت آمیز و سیاسی مواضع خود را بیان کرده، اقدامی غیر انسانی و برخلاف قوانین حقوق بشر و موازین انسانی است.  
 
وی افزود: طبیعتا چنانچه عربستان به چنین اقدامی دست بزند، تمام شیعیان جهان علیه این اقدام غیر انسانی مقابله می‌کنند و این اقدام تاثیر زیادی در شورش مردم در بخش شیعه نشین عربستان که منطقه‌ای نفت خیز است خواهد داشت.  
 
ترقی تصریح کرد: در نتیجه این اقدام از طرفی موجب فلج شدن اقتصاد عربستان نیز می‌شود و زمینه سقوط دولت آل سعود را فراهم می‌کند.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد دست زدن عربستان به چنین اقدامی یک خودکشی سیاسی برای این کشور محسوب می‌شود و تمام مسلمانان و آزاد مردان جهان در قبال این اقدام عربستان ایستادگی خواهند کرد.
انتهای پیام/
برچسب ها: باشگاه ، یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار