ریيس سازمان توسعه تجارت با تأكيد بر لزوم افزایش فعاليت‌های نمايشگاهی از مجريان برپايی نمايشگاه‌های بين‌المللی خواست تا فعاليت‌های خود را در اين زمينه گسترش دهند و از این طریق به توسعه صادرات کمک کنند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان توسعه تجارت، ولي‌الله افخمي‌راد در نشستي با چند تن از مجريان نمايشگاهي كشور اعلام كرد كه سازمان توسعه تجارت در اين زمينه نهايت مساعدت را خواهد داشت.

وی همچنين گفت: سازمان توسعه تجارت در تلاش است تا هزينه برگزاري نمايشگاه‌ها را نيز كاهش دهد، اگرچه در اين مورد هنوز نمي‌توان قولي به فعالان این صنعت داد.

افخمي‌راد در ادامه سخنانش در مورد اهميت صنعت نمايشگاهي و جايگاه برگزاري نمايشگاه‌ها در توسعه تجارت كشور به موضوع اعزام نمايندگان برگزاركننده نمايشگاه‌ها اشاره كرد و گفت: برندهاي مختلف هر سال نمايندگاني را براي بازاريابي به كشورهاي مختلف اعزام مي‌كنند، اما متأسفانه از آنجايي كه اين نمايندگان اشخاص ثابتي نيستند و هر سال تغيير مي‌كنند، نتيجه دلخواه به دست نمي‌آيد.

ریيس سازمان توسعه تجارت بر اين اساس تأكيد كرد: همينطور كه ثبات در برگزاري نمايشگاه‌ها از سوي مجريان اهميت دارد، ثبات در اعزام نمايندگان براي انجام مذاكرات و بازاريابي در اين زمينه نيز داراي اهميت بسيار است.

او در تكميل اين موضوع به اهميت ثبت برندهاي ايراني در کشورهای هدف اشاره كرد و گفت: ثبت برند در کشورهای هدف پیش‌نیاز ثبات در بازار است؛ مجریان نمایشگاهی در این مورد تجربه‌هاي مفيدي دارند كه سازمان توسعه تجارت می‌تواند آنها را اشاعه دهد.

ریيس سازمان توسعه تجارت با بيان اينكه تجارت كاري سخت و دشوار است، به مجريان نمايشگاهي توصيه كرد: با توجه به اينكه شما در آغاز فرآيند تجاري هستيد، جايگاه ويژه و تأثيرگذاري داريد.

افخمي‌راد خاطرنشان کرد: لازمه تجارت موفق، سهولت رفت و آمد است، بنابراين تلاش مي‌كنيم با برنامه‌ريزي اين امر را براي صادركنندگان تسهيل كنيم و همچنين با ايجاد دفاتر متعدد در كشورهاي ديگر، ثبت برندهاي ايراني را گسترش دهيم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار