معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور ارائه گزارش نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با علما و مراجع تقلید در قم دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم؛  حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا ایزدپناه مشاور وزیر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در دیدار با مراجع تقلید قم گفت: سال گذشته در جریان سفر به قم از رهنمودهای مراجع عظام تقلید وحید خراسانی، صافی گلپایگانی وایت الله  سبحانی بهره مند شدند.

آیت الله وحید خراسانی در این دیدار اظهار کرد: شما در زمینه فرهنگ هم اهل فضليد وکار شما بسیار بزرگ و مهم است سعی کنید برای توفیق در انجام این کار مهم، از امروز با نیت تقدیم قرائت قرآن به وجود حضرت صاحب الامر امام زمان (عج) از اول قرآن شروع کنید.

ایشان ادامه دادند: در قرآن آمده است: آنچه جوان مطالعه کند، قوت و جذب فکر و روحش می شود مانند غذا که قوت بدن است و جذب بدن می شود.

 این استاد برجسته حوزه عنوان کرد: نمایشگاه نباید آلوده به شبهات وهابیت شود زيرا کتاب های آلوده به وهابیت سم مهلک است.

آیت الله سبحانی هم ضمن اشاره به اینکه باید در حوزه فرهنگ سعه صدر باید داشته باشیم و هم به سلامت فرهنگی اهتمام دهیم گفت: در نمایشگاه بین المللی کتاب باید طوری عمل کرد که هم سعه صدر کشور را نشان دهیم و هم نسبت به سلامت فرهنگی و جلوگیری از افکار منحرف اهتمام بورزید.

این مرجع تقلید با توصیه به اینکه نمایشگاه کتاب یک محیط علمی است و مشتریان آن علما و دانشمندان و اهل فضل هستند، بیان کردند: یک محیط علمی استانداردهای خودش را دارد به همین منظور سعی شود از اموری که مناسب این محیط نیست پرهیز شود.

آیت الله صافی گلپایگانی بعد از شنیدن گزارش اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب و بیان برنامه ها و اقدامات انجام شده در برپایی نمایشگاه کتاب، فرمودند: کاری که دارید شریف و با عظمت است، می شود گفت از مهمترین کارها است، این بشارت هایی که دادید خیلی با اهمیت است؛ فقط در انجام این اقدامات و برنامه های ارزشمند مواظب باشید.

همچنین آیت الله حسینی بوشهری در رابطه با استفاده اهل قلم حوزه و دانشگاه و چگونگی ارتقای نمایشگاه بین المللی رهنمودهایی بیان کردند.

لازم به یادآوری است، میهمان ویژه روز دوم نمایشگاه بین المللی کتاب با عنوان روز پاسداشت قم، آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه قم و مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور بودند.

 انتهای پیام/د


برچسب ها: قم ، دیدار ، معاون ، وزیر ، فرهنگ ، مراجع ، تقلید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.