نخستین نشست هم اندیشی استعدادهای بر‌تر حوزه‌های علمیه با حضور 250 نفر از استعدادهای بر‌تر حوزه‌های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ حجت الاسلام علی عماد معاون پژوهشی حوزه علمیه در نخستین نشست هم اندیشی نخبگان حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه ظرفیت در انسان های مختلف متفاوت است گفت: مسولیت پذیری انسان هارا ظرفیت آن ها تعیین می کند.

وی ادامه داد: به هر میزانی که ظرفیت فردی بالاتر باشد مسولیت بیشتری را  انسان متحمل می شود.

معاون پژوهشی حوزه علمیه تصریح کرد: مرکزشناسایی استعدادهای بر‌تر در آغاز سال 90 توسط حوزه علمیه تاسیس شد که به کمک مسولین توانستیم استعدادهای برتر را به خوبی شناسایی کنیم.

عمادعنوان کرد: این طرح همان گونه که در سال های گذشته تلاش خود را برای کشف استعداد های برتر انجام داد در سال جدید هم پرقدرت و با برنامه های تکمیلی به کارخودادامه می دهد.

وی بیان کرد: در این نشست 250 نفر از استعدادهای بر‌تر حوزه‌های علمیه 4در گروه مقدمات، سطح یک، سطح دو، سطح سه و سطح چهار شرکت کرده اند که  60  نفر از طلاب استعداد بر‌تر در مقدمات حوزه علمیه تحصیل می‌کنند و 70 نفر استعدادهای بر‌تر سطح سه و چهار هستند و 120 نفر استعدادهای بر‌تر سطح یک حوزه علمیه مسغول به تحصیل هستند.

وی  با اشاره به اینکه مهمان های که به این نشست دعوت شدند از اعضای هیئت امنای بنیاد ملی نخبگان، اعضای جامعه مدرسین و شورای عالی  هستند،گفت: معاون رئیس جمهور و مدیر بنیاد ملی نخبگان در نخستین نشست استعدادهای بر‌تر شرکت می‌کنند که آیت الله حسینی بوشهری سخنران مراسم افتتاحیه است و آیت الله سبحانی نیز در اختتاميه اين مراسم سخنراني خواهد كرد.

وی همچنین دررابطه با استعدادهای برتر استان های دیگرگفت: برخی از استان‌ها در زمینه استعدادهای بر‌تر فعال‌تر بودند که در میان استان اصفهان 24 استعداد بر‌تر، استان تهران 36 نفر و حوزه عملیه قم بیشترین سهم را دارد که 146 نفر را به مرکز استعدادهای بر‌تر معرفی کرده است.

عماد در پایان تاکید کرد: ما برای ارتقا آموزش دانش و مهارت های استعدادهای یافت شده برنامه هایی رادر نظر داریم که از مهم ترین آن ها اردوهای علمی،و دیدار با شخصیت‌های موفق است.

گفتني است: نخستین جلسه هم اندیشی استعدادهای بر‌تر و ممتازان حوزه‌های علمیه با حضور آیت الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان و آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در قم برگزار شد.


انتهای پیام/د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.