معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در جمع نخبگان حوزوی؛

نخبه نسبت به جامعه خود مسئولیت دارد/حمايت بنیاد نخبگان از طلاب با استعداد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور امروز در نشست هم اندیشی استعدادهای برتر حوزوی گفت:بنیاد نخبگان در خدمت طلاب با استعداد است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور امروز در نشست هم اندیشی استعدادهای برتر حوزوی كه در سالن همايش هاي مدرسه علميه دارالشفاء با بيان اينكه وابستگي به نفت بيماري است گفت: نفت بیماری بزرگ کشور ما در صد سال اخیر بوده که این بیماری را مقام معظم رهبری به ما گوشزد کردند.

معاون رئیس جمهوری گفت: تصور برخی این بود که همه چیز را با پول می توان خرید و این روزها مدرک گرايي مد شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما زمانی  می توانیم بگوییم خودکفا هستیم وصنعت داریم که بتوانیم ماشین بسازیم وآن را عملی کنیم و زیر بار استعمار نباشیم.


ستاری بیان کرد: حساسیت های هسته ای غرب و دیگر کشورها به این دلیل است که آن ها با خبر هستند که ما دانش هسته ای کافی راداریم ولی از طرفی تا زمانی که صنعت ما فقط داشتن کارخانه ها باشد ما فرار نخبگان را خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین خیانت به نخبگان این است که پول های مفت به آنها داده شود؛ هر پولی که می دهیم باید به آنها مسئولیت دهیم؛ ودر قبال پولی که  به آن ها می دهیم انتظار مسولیت پذیری داریم.

وی افزود: ما توانایی این را داریم که بتوانیم در حوزه بازی های رایانه ای و انیمشین و فضای مجازی در مقابل غربی ها قد علم کنیم پس نباید بگذاریم که از غرب عقب بمانیم.

معاون رئیس جمهور گفت: ما باید علوم انسانی را در جامعه وارد کنیم؛ تا بتوانیم ایده های خود را اجرا کنیم و این در گرو تقویت فرهنگ کار و روحیه تلاش گری است.

وی با اشاره به اینکه کسی که نخبه است به خود اجازه نمی دهد که خود را نخبه بداند افزود: برچسب نخبگی از نقاط ضعفی است که ممکن است باعث ایجاد تقاضاهای نابه جا در جامعه شود و پیامد های بدی را به دنبال دارد.

وی ارزش های یک فرد نخبه را این گونه عنوان کرد: نخبه باید بداند که نسبت به جامعه خود مسئولیت هایی دارد و باید در مقابل آنها پاسخگو باشد.

وی  در پایان خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم در عرصه نخبگان حوزوی و با همکاری خوبی که با آیت الله بوشهری داریم این ایده را به مرحله اجرا در آوریم و همکاری خود را اعلام می کنیم چرا که بنیاد نخبگان در خدمت طلاب با استعداد است.


انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.