مديرعامل شرکت پشتيبانی امور دام کشور گفت: برای کنترل قيمت محصولات دامی و کمک دامدران کاهش قيمت نهاده‌های دامی و طيور امسال در دستور کار شرکت پشتيبانی امور دام کشور است.

کاهش قيمت نهاده‌های دامی و طيور در دستور کار استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مديرعامل شرکت پشتيباني امور دام کشور با اشاره به اينکه قيمت اين نهاده ها در دو سال گذشته سير نزولي داشته است، گفت: پارسال نسبت به سال 92 قيمت ذرت جو و کنجاله سويا بين 10 تا 20 درصد کاهش يافت و اين روند در سال 94 نيز ادامه دارد. 

ياسايي پيگيري اجرايي شدن مصوبه کشت فرا سرزميني که در سال 92 مصوب شده بود را از ديگر برنامه هاي وزارت جهاد کشاورزي در سال جديد برشمرد و افزود: براساس اين مصوبه به کشاورزان اجازه داده مي شود در کشورهاي خارجي به کشت محصولات مختلف کشاورزي بپردازند.

وي با اشاره به اينکه بيش از چهار ميليون هکتار از زمين هاي کشاورزي 36  کشور جهان در اجاره شش کشور عربي حوزه خليج فارس قرار دارد، گفت : بسياري از کشورهاي جهان که شرايط کشاورزي مناسبي ندارند با در اختيار گرفتن زمين کشورهاي ديگر به کشت محصولات کشاورزي مي پردازند و ما نيز با توجه به محدوديت منابع آبي بايد در اين راستا برنامه ريزي کنيم. 

ياسايي با اشاره به اينکه اصفهان در بخش توليدات دام و طيور در کشور از جايگاه خوبي برخوردار است، افزود: سرمايه گذاران بخش خصوصي اصفهان مي توانند با سرمايه گذاري در کشت فرا سرزميني به افزايش توليدات دام کشور کمک کنند. 

رسول زرگر پور استاندار اصفهان نيز با بيان اينکه بايد از  تخصص ومديريت کشاورزان با تجربه خبره براي توسعه بخش کشاورزي استفاده کرد گفت : بسياري از کشاورزان خواستار سفر به خارج از کشور با هدف کشاورزي هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، کاهش ، قیمت ، نهاده ، دام ، طیور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار