سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشکذر ضمن تکذیب خبر سرقت سنگ قبر شیوخ دفن شده در بقعه سلطان بندرآباد، از سرقت مولاژ ساخته شده از روی سنگ اصلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اشکذر با تکذیب خبر «سرقت سنگ‌قبر شیوخ دفن شده در بقعه سلطان بندرآباد» که چندی پیش در خبرگزاری های محلی منتشر شد گفت: این سنگ اصلی نبوده و مولاژ ساخته‌شده از روی سنگ اصلی بوده که حدود ۱۰ سال پیش توسط سازمان میراث فرهنگی برای جلوگیری از سرقت و حفظ آن‌ها ساخته‌شده و در محل نصب‌شده است.

سیدمحمدجعفر میرجلیلی با اشاره به این‌که مولاژ ساخته‌شده حدود ۳ سال پیش به سرقت رفته است و سنگ اصلی هم توسط میراث فرهنگی نگهداری می‌شود، افزود: با همکاری اداره اوقاف و سازمان میراث فرهنگی چند سال پیش برای مجموعه نگهبان تعیین‌شده که در صورت وجود اعتبار این روند ادامه می‌یابد.

وی بابیان این‌که در حال حاضر عملیات مرمت مجموعه سلطان بندرآباد در حال انجام است، اظهار داشت: طی چند سال گذشته نیز بخش‌هایی از بنا ازجمله محراب مسجد، منبر سیزده پله‌ای، سیمگل دیوارهای حسینیه کوچک و بزرگ و آجرفرش پشت‌بام  توسط سازمان میراث فرهنگی مرمت شد.

میر جلیلی در پایان تاکید کرد: حفظ این بنای ارزشمند عزم همه‌جانبه و همت مردمی را می طلبد.

انتهای پیام/د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.