توسعه آبزي پروري با استفاده از طرح‌هاي توليد و پرورش ماهي در قفس و مجتمع هاي گلخانه به عنوان برنامه هاي حمايتي جهاد کشاورزي در کشور اجرا مي شود .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، رئيس سازمان شيلات کشور در جمع توليد کنندگان و پرورش دهندگان ماهي، تعاوني هاي آبزي پروري و مديران سازمان جهاد کشاورزي قزوين گفت : به منظور توسعه پرورش ماهي در قفس و گلخانه، تسهيلات لازم در اختيار متقاضيان قرار مي گيرد.

سيد حسن صالحي افزود : طبق برآورد سازمان جهاني غذا، متوسط مصرف آبزيان در جهان 20 کيلوگرم، در ايران 9 کيلوگرم و در استان قزوين کمتر از 6 کيلوگرم است که بايد براي بهبود تغذيه ، از همه ظرفيتها بهره برد.

وي اضافه کرد: هدف گذاري ما، کسب روزانه40 گرم پروتئين از ماهي است که در حال حاضر اين ميزان 5/5 گرم است.

معاون وزير جهادکشاورزي اظهارداشت: ماهي سردابي مصرف آب چنداني ندارد و بايد در اين زمينه بيشتر کار شود.

مدير شيلات استان قزوين هم گفت: توليدات سالانه ماهي استان بيش از 32 هزار تن است که سال گذشته بيش از 555  تن ماهي سردابي، 66 تن ماهي گرمابي و 14 تن ماهي خاوياري در 232 استخر پرورش ماهي استان توليد و عرضه شد.

سيمين شِکَري افزود: در بخش ماهيان زينتي هم با توليد 93 ميليون قطعه در سال گذشته توانستيم رتبه سوم را کسب کنيم و پنج مجتمع آبزي پروري هم در آبيک و قزوين در مساحت 44 هکتار راه اندازي شده که با فعاليت آنها زمينه توليد يک هزار و 620 تن ماهي فراهم شده است.

شکري؛ نبود مقررات و قوانين يکپارچه، کمبود بچه ماهي، کاهش اعتبارات تملک دارايي، عدم ابلاغ تسهيلات سرمايه اي و سرمايه درگردش، افزايش هزينه تمام شده، عدم تعادل بين عرضه و تقاضا و مرغوب نبودن توليدات برخي کارخانه هاي خوراک دام را از چالش ها و مشکلات اين بخش دانست.

انتهای پیام/
برچسب ها: شیلات ، ماهی ، سردابی ، خاویاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار