مقامات وزارت دفاع چین با تاکید بر حق مالکیت این کشور بر آبهای جنوبی، خواستار محترم شمردن آن بوسیله نیروهای آمریکایی شدند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شینهوا؛ "فان چانگ لانگ،" معاون رئیس کمیسیون مرکزی نظامی چین، در دیدار با "جان کری،" وزیر امور خارجه آمریکا، بر مالکیت این کشور بر آبهای جنوبی چین تاکید و اعلام کرد: نیروهای حافظ صلح چین برای حفظ امنیت و ثبات در آبهای جنوبی مستقر هستند. پکن با کشورهایی که در این باره نگرانی هایی داشتند مستقیما وارد مذاکره شده و امیدوار است آمریکا بر تعهدات خود مبنی بر دخالت نکردن در امور نظامی این منطقه پایبند بماند.

این مقام چینی در ادامه افزود: پکن حق خود برای حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی در آبهای جنوبی را خدشه ناپذیر می‌داند و ساخت جزایر مصنوعی در این منطقه موضوعی داخلی است و کشور دیگری حق ندارد درباره آن اظهار نظر کند. ادامه حضور نظامی آمریکا نزدیک این جزایر می‌تواند تاثیر منفی بر روابط دو کشور داشته باشد. 

"جان کری" مدعی شد حضور نظامیان آمریکایی در آبهای جنوبی چین به درخواست شرکای واشینگتن در منطقه صورت گرفته است. این کشورها نسبت به اقدامات ماههای اخیر چین و ساخت جزایر مصنوعی با هدف ایجاد پایگاههای نظامی، ابراز نگرانی کرده‌اند.  

هر دو مقام عالی رتبه در ادامه از تقویت همکاریهای نظامی و دفاعی چین – آمریکا در آینده نزدیک استقبال کردند. "جان کری" شنبه وارد پکن شد و امروز پس از انجام چند دیدار رسمی، به سفر خود خاتمه خواهد داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار