به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از ایسنا، آئودی در آوریل با پشت سرگذاشتن بی ام و و مرسدس بنز پرفروش ترین خودروساز لوکس جهان شد. این خودروساز لوکس که برند لوکس فولکس واگن است با تقاضای قوی در بازار آمریکا برای شاسی بلندهای Q5 و Q7، ماه گذشته 152 هزار و 850 خودرو فروخت که 2.5 درصد افزایش داشت. در مقابل فروش بی ام و با 5.6 درصد رشد به 148 هزار و 896 دستگاه و مرسدس بنز با 11 درصد رشد به 148 هزار و 72 دستگاه رسید. روپرت استادلر، مدیرعامل آئودی با ابراز رضایت از روند رشد فروش، اظهار کرد که این خودروساز امسال را با سه ماهه اول بسیار رضایت بخشی آغاز کرده است. بی ام و با وجود قدیمی شدن مدلهایی مانند سدان 7-Series قول داده است از برتری سالانه خود در فروش خودروهای گران قیمت دفاع کند. این سه برند خودروی لوکس آلمانی برای افزایش جذابیت و برتری یافتن در برابر رقیبان به مدلهای جدیدشان اضافه میکنند. بی ام و امسال "گران تورر" را عرضه میکند که شبیه ون است و مرسدس قصد دارد تا پایان دهه جاری یک پیکاپ عرضه کند. بر اساس گزارش بلومبرگ، در چهار ماه اول امسال بی ام و با فروش 600 هزار و 473 خودرو که 5.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان داد، رتبه اول را در اختیار داشت و فروش آئودی با 5.2 درصد افزایش به 591 هزار و 50 دستگاه رسید در حالیکه تقاضا برای خودروهای مرسدس بنز 14 درصد افزایش یافت و به 577 هزار و 674 دستگاه رسید. آئودی با عرضه مدل ساب کامپکت جدید Q1 در سال آینده و Q8 اندازه بزرگ تا سال 2019، تعداد مدلهای شاسی بلند را افزایش خواهد داد. این خودروساز آلمانی انتظار دارد خودروهای شاسی بلند حدود 40 درصد از کل فروش خودرو در سال 2020 را در مقایسه با 32 درصد کنونی تشکیل دهند. عرضه مدلهای جدید برای این خودروساز کلیدی به حساب میآیند زیرا رقابت در چین که بزرگترین بازار این خودروساز است با کندی رشد این کشور تشدید خواهد شد. مدیرعامل آئودی پیش بینی کرد تقاضا برای خودرو در این کشور امسال حدود هشت درصد رشد خواهد کرد که سریعتر از بسیاری از بازارهای بزرگ دیگر خواهد بود.
انتهای پیام/