امام جمعه زاهدان؛

از 108 محدث کتاب صحیح بخاری تنها 8 نفر اهل تسنن بودند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: از 108 محدث کتاب صحیح بخاری که یکی از کتب بسیار ارزشمند اسلامی به ویژه در میان اهل تسنن است تنها 8 تن اهل تسنن بودند و این موضوع نشاگر وجود اسناد شیعه در کتاب معتبر اهل سنت است.

از 108 محدث کتاب صحیح بخاری تنها 8 نفر اهل تسنن بودندبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، آیت الله عباسعلی سلیمانی در بیست و چهارمین مراسم دانش آموختگی طلاب اهل سنت زاهدان افزود: در زمان کتابت صحیح بخاری علما نسبت به هم حساسیت های کنونی را نداشتند به طوری که بسیاری از آنان با حضور در کلاسهای درس یکدیگر از علم همدیگر بهره می بردند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سیستان و بلوچستان و کرمان خاطر شنان کرد: امروز دنیای اسلام دچار آفت تفرقه شده است و آنگونه که باید وحدت وجود ندارد و این مقدمه توطئه دشمنان علیه اسلام است.

وی از علما تسنن و تشیع خواست تا برای تدریس به حوزه های علمیه یکدیگر بروند.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این همایش با بیان اینکه جامعه امروز تشنه اخلاق است گفت: ما باید با پیروی از رهنمود های پیامبر گرامی اسلام(ص) به عنوان نجات بخش انسانیت در انجام این کار مهم قدم برداریم.

علی اوسط هاشمی ادامه داد: بعثت راه نجات از وضعیت کنونی است و اگر در راستای آن حرکت نشود آتش افروزی های دشمنان وسعت می یابد و بر نقش های انسانی خدشه وارد می شود.

وی افزود: وجود اختلاف گرچه در برخی مباحث مانند اختلاف در دانایی در جهت اکتشافات علمی و تلاش برای دانایی ارزشمند است اما علمای شیعه و سنی باید دست در دست هم داده و اتحاد و همدلی را در باطن و ظاهر نشان دهند.


انتهای پیام/ ا

برچسب ها: محدث ، کتاب ، صحیح ، بخاری ، اهل ، تسنن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.