خانه‌های قرآنی در زندان‌های خوزستان با هدف توسعه نهضت قرآن آموزی تاسیس شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان خوزستان گفت: با هدف توسعه برنامه‌های قران آموزی و نظامند سازی آنان در ابعاد تربیت مربی، قرآن آموزی در رشته‌های مختلف به زندانیان و همچنین ارائه گواهی‌های رسمی به فراگیران در سطوح مختلف، ۵ مرکز خانه قرآنی با مشارکت و همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان در زندان‌های تابعه این اداره کل راه اندازی شد.

نادر ایگدر افزود: برابر اساس نامه‌های ابلاغی سازمان تبلیغات اسلامی، خانه‌های قرآنی موجب خواهند شد فعالیت‌های قرآنی زندانها  بیش از پیش کیفی، تخصصی و مهارتی و حرفه‌ای گردد.

وی  در زندان‌های خوزستان در تشریح دستاوردهای فعالیت این موسسات در زندان‌ها بیان کرد: از این پس مهارت‌های قرآنی زندانیان سنجش و برای آنان بسته‌های آموزشی ویژه متناسب با دانش آنها تدیون و اجرا می‌گردد. 

در قالب این طرح زندانیان دارای دانش و مهارت‌های قرآنی پس از سپری نمودن دوره استاندارد آموزشیاری به عنوان مربی‌، و سارین نیز بسته به دانش‌های خود تحت پوشش برنامه‌های آموزشی قرار می‌گیرند.

ایگدر یاد آور شد: درخانه‌های قرآنی زندانیان در رشته‌های ترتیل، روخوانی، مفاهیم، تفسیر، صورت و لحن، حفظ اجزاء قرآن کریم و در سه سطح مبتدی، متوسط و عالی تحت آموزش قرار میگیرند.

معاون سلامت زندان‌های خوزستان در خاتمه ضمن بیان اینکه زندانیان پس از طی دوره آموزشی سطوح یاد شده، در صورت قبولی گواهی رسمی و معتبر آموزش را از سازمان تبلیغات اسلامی و خانه‌های قرآنی دریافت می‌کنند و از مزایای اجتماعی و حقوقی آن در طول حبس و پس از آن استفاده خواهند کرد، از حمایت‌های خاص مدیر کل زندان‌های استان در تأکید بر ضرورت توسعه اقدامات فرهنگی و تربیتی با محوریت امور دینی و تلاش و پیگیری مسئول اداره فرهنگی اداره کل و سایر کارشناسان مؤثر در این عرصه تقدیر نمود و گفت: در گام نخست مجوز تاسیس این ۵ خانه قرآنی برای ستاد اداره کل (برای پوشش کارکنان و پرسنل وظیفه در ستاد و مراکز تابعه و زندان‌های کانون اصلاح و تربیت، مجتمع حرفه اموزی، کارون و سپیدار صادر شده است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.