نعمتی اناركی:

صداو سیما نقدهای منصفانه را می‌پذیرد

مدیر كل روابط عمومی سازمان صداوسیما می گوید برای ایجاد ارتباط بیشتر با مخاطبان تمهیدات ویژه ای اندیشیده ایم.

صداو سیما نقدهای منصفانه را می‌پذیردبه گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛  داوود نعمتی اناركی در روز ارتباطات و روابط عمومی گفت:روابط عمومی صداوسیما از یك نقش و اهمیت بالایی برخوردار است؛ به علت اینكه صداوسیما تنها سازمانی است كه به نوعی با كل جامعه در ارتباط است؛ یعنی همه تولیدات این سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، به تبع آن روابط عمومی نیز نقش و وظایفش اهمیت بسزایی پیدا می‌كند و اینكه به نوعی می‌تواند زمینه ارتباطی لازم را با مخاطبان برقرار كند. اعم از اطلاعات، از تولیدات‌، دریافت نظرات مردم و پردازش و انعكاس آن كه از تولیدات این سازمان در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند.

این مدرس دانشگاه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینكه وضعیت روابط عمومی سازمان‌ صداوسیما در دوره جدید به چه صورت خواهد بود‌؟ عنوان كرد: هدف روابط عمومی این است كه فعالیت‌هایش در چند حوزه گسترش پیدا كند‌. حوزه امور مخاطبان یكی از اهداف روابط عمومی است كه پیش‌بینی می‌كنیم با برنامه‌هایی كه مورد نظر است شرایط ارتباط مخاطبان را با سازمان بیشتر كنیم. در این زمینه قرار است از ابزارهای ارتباطی بیشتری استفاده كنیم.

 نعمتی در ادامه گفت: به دنبال این هستیم باشگاه امور مخاطبان را از طریق فضای مجازی راه‌اندازی كنیم و هرچه دریافت نظرات مخاطبان را بیشتر كنیم بهتر می‌توانیم آن را به سازندگان انعكاس دهیم تا مورد استفاده قرار بگیرد.

 مدیر كل روابط عمومی سازمان صداوسیما در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود گفت: بخش دیگری كه قرار است در روابط عمومی سازمان صداوسیما تقویت كنیم بخش اطلاع‌رسانی به رسانه‌های دیگر است. باورمان بر این است كه صداوسیما به عنوان یك رسانه می‌تواند از رسانه‌های دیگر استفاده كند برای اینكه سیاست‌ها و فعالیت‌های خود را به اطلاع رسانه‌ها برساند.

او سپس با اشاره به تغییر و تحولاتی كه در حوزه روابط عمومی سازمان صداوسیما و به نوعی حذف بخش‌هایی از روابط عمومی‌ها در شبكه‌های تلویزیونی و رادیویی صورت گرفت،‌ یادآور شد: با این كار به نوعی این وظایف بر دوش روابط عمومی كل سازمان صدا و سیما گذاشته شد و ما نیز توانستیم وضعیت را كنترل كنیم و نیازهای رسانه را برطرف كنیم؛ یعنی اجازه ندادیم رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در این زمینه خلائی را احساس كنند.

 نعمتی همچنین اظهار كرد: در حال حاضر واحد اطلاع‌رسانی روابط عمومی سازمان صداوسیما به شدت فعال شده است و با وجود رابط‌ها اخبار را به سرعت به رسانه‌ها منتقل می‌كنیم؛ بنابراین به شدت دنبال تداوم و تقویت اطلاع‌رسانی سازمان صداوسیما هستیم.

 نعمتی همچنین پاسخ به شبهات خبری كه ممكن است به وجود بیاید را از دیگر مواردی دانست كه روابط عمومی صدا و سیما بر آن تاكید دارد و گفت: اگر شبهاتی مطرح می‌شود پاسخ سریع و مناسب داده خواهد شد تا آن شبهات برطرف شود. روابط عمومی بسیاری از نقد‌هایی كه رسانه‌ها نسبت به فعالیت‌های صداوسیما دارند و البته نقدهایی كه منصفانه هستند و بدون هیچ گونه رویكرد سیاسی و جناحی نقد می‌كنند می‌پذیرد و آنها را به برنامه‌سازان منتقل و انعكاس می‌دهند.

 او سپس با مقایسه حال حاضر فعالیت‌های روابط عمومی سازمان نسبت به گذشته عنوان كرد: اگر بخواهیم نسبت به قبل مقایسه كنیم تعداد خبرهایی كه می‌گذاریم چه به صورت انفرادی و چه بر روی خروجی سایت صدا و سیما بیش از گذشته است. در این زمینه خبرهایی كه بعد از تعطیلات نوروزی بر روی خروجی ما قرار گرفته شد به مراتب خیلی بیش از گذشته بوده است دلیل آن هم این است كه پوشش خبری به شكل واحد با سرعت و جدیت در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد. در نتیجه به واسطه ارتباط گسترده‌ای كه با همه رسانه‌ها و مطبوعات داریم تلاش می‌كنیم همه اخبار را در اختیار آنها قرار دهیم.

 مدیر كل روابط عمومی سازمان صداوسیما در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار ایسنا‌، عنوان كرد: جنس كاری ما به عنوان روابط عمومی عین جنس كار شما به عنوان رسانه است و تفاوتی در حوزه كاری خودمان نمی‌بینیم. امیدواریم روز به روز ارتباط ما با رسانه‌ها بیشتر شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار