بعد از ظهر امروز نشست کمیته فنی فوتسال و فوتبال ساحلی با حضور اعضای این کمیته و سرمربیان دو تیم ملی فوتسال بانوان و فوتبال ساحلی آقایان برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛نشست کمیته فنی فوتسال و فوتبال ساحلی در دو بخش فوتسال و فوتسال ساحلی و با حضور علی کفاشیان –رییس فدراسیون، عباس ترایبان –رییس کمیته، آرش جابری -دبیر، سیدرضا افتخاری –رییس کیمته فوتسال، مصطفی عمادی، علی صانعی، پریا شهریاری –رییس دپارتمان فوتبال ساحلی، مارکو اوکتاویو-سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی و عباس هاشم پور-مربی تیم ملی فوتبال ساحلی از ساعت 14 برگزار شد.

در این نشست ترابیان ضمن خوش آمد به حاضران نشست کمیته فنی فوتسال و فوتبال ساحلی گفت: هدف بحث های امروز ما در این نشست صرفا کمک به مسائل فنی تیم های فوتسال و فوتبال ساحلی است و در واقع می خواهیم بازوی کمکی برای کادرفنی این دو تیم باشیم. بنابراین سوالات و پرسش هایی که مطرح می شود صرفا با همین هدف خواهد بود.

وی ادامه داد: در کمیته فنی فوتسال و فوتبال ساحلی در بخش فوتبال ساحلی علیرغم حضور شهریاری که فرد بسیار کار بلد و خبره ای در فوتبال ساحلی کشور است در آینده نزدیک برای یکسان سازی دو بخش کمیته فنی فوتسال و فوتبال ساحلی یک فرد دیگر را هم به بخش کمیته فنی ساحلی اضافه خواهیم کرد.

در ادامه این نشست اعضای کمیته فنی از سرمربی تیم ملی درخواست کردند که توضیحاتی درخصوص وضعیت تیم ملی فوتبال ساحلی ارائه کند.

مارکو اوکتاویو در ابتدا گفت: از سال 2007 به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران مشغول به فعالیت شدم که تا کنون موفقیت های زیادی را کسب کرده ایم. البته لازم می دانم از شهریاری تشکر کنم چرا که از زمان حضور وی برنامه های ما بطور جدی تر پیش رفت و لیگ بسیار خوبی را که در جهان کم نمونه است را در فوتبال ساحلی کشور داریم. 

وی ادامه داد: در 3 سال گذشته تیم ملی فوتبال ساحلی هفت قهرمانی را بدست آورده و در سه سال گذشته تنها هفت شکست داشته ایم. همه این مسائل باعث شده تا تیم ملی فوتبال ساحلی ایران به عنوان یکی از قدرتمند ترین تیم های جهان شناخته شود که همه این افتخارات به لطف در اختیار داشتن مدیران فدراسیون، دپارتمان قوی و بازیکنان پر استعداد کسب شده است.

اوکتاویو همچنین در پاسخ به این سوال که چرا تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا 2015 از کسب مقام قهرمانی بازماند، گفت: بطور کلی در فوتبال و همینطور در فوتبال ساحلی تکرار موفقیت های بزرگ بطور مداوم کار آسانی نیست. ما تاکنون یک بار توانستیم بر تیم برزیل پیروز شویم، 2 بار روسیه را شکست داده ایم و کسب قهرمانی آسیا و جام بین قاره ای را در کارنامه داریم. ژاپن تیم بسیار قدرتمندی است که از بازیکن برزیلی بهره می برد و پیروزی مقابل این تیم کار آسانی نیست.

وی افزود: اینکه در حال حاضر پرچم ایران در بین 16 تیم حاضر در جام جهانی 2015 پرتغال به اهتزاز در می آید افتخار بزرگی است و قدرت فوتبال ساحلی ایران را تایید می کند. آرزوی شخصی من کسب قهرمانی جهان است که هر روز برای رسیدن به این آرزو تلاش می کنیم. در حال حاضر در رنکینگ فیفا در رده ششم جهان قرار داریم اما یک نکته بسیار مهم وجود دارد، اینکه در رده بندی های فیفا نتایج بازی های دوستانه هم تاثیرگذار است اما تیم های ملی فوتبال ایران بنابر شرایط موجود قادر به برگزاری دیدارهای دوستانه قوی و زیاد نیستند به همین دلیل صرفا بازیهای رسمی ایران مورد سنجش قرار می گیرد.

در این نشست افتخاری رییس سازمان لیگ فوتسال بیان کرد: مشکلات فوتبال ساحلی را در فوتسال هم داریم و از مشکلات مشترکی رنج می بریم. دوسال پیش بازیهای تیم ملی فوتبال ساحلی در دوبی را از نزدیک دیدم که تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در آن دیدارها بسیار خوب بازی کرد اما متاسفانه حمایت های انجام شده از فوتسال و فوتبال ساحلی کم است و این دو رشته زیر سایه فوتبال قرار گرفته اند. در واقع در این نشست همه هدف ما این است که باری را از روی تیم های فوتسال و فوتبال ساحلی برداریم.

عمادی در سوالی از مارکو اوکتاویو شرایط تیم ملی ب فوتبال ساحلی ایران را پرسید که سرمربی تیم ملی در پاسخ گفت: از 2 سال گذشته تیم ملی بفوتبال ساحلی را تشکیل دادیم و عباس هاشم پور و علی نادری مربیگری این تیم را زیر نظر من برعهده دارند. مشکل اصلی این تیم عدم برگزاری بازیهای تدارکاتی است که به دلیل عدم وجود تیم های ملی این رده سنی در دیگر کشورها است. البته از بازیکنان برتر این تیم در تیم ملی بزرگسالان استفاده می کنیم بطوری که در مسابقات قهرمانی آسیا چند بازیکن زیر 18سال از تیم ملی ب را به تیم ملی بزرگسالان دعوت کردم که اینگونه هم تجربه بین المللی آنها افزایش پیدا می کند و هم جوانگرایی در تیم صورت می گیرد.

ترابیان در سوالی از اوکتاویو پرسید که چه برنامه ای برای پرورش مربیان ایرانی و آموزش آنها دارد که وی پاسخ داد: هاشم پور مربی جوانی است که پیش از این بازیکن من در تیم ملی فوتبال ساحلی بوده است. همینطور علی نادری کاپیتان تیم ملی هم که در تیم ملی زیر 21سال به مربی گری مشغول است به طور مداوم با هم تبادل اطلاعات می کنیم و به دلیل شناخت فنی که از هم داریم و توانایی این دو نفر فکر می کنم نکات فنی خوبی را در اختیار هم می گذاریم و تلاشم این است که هرچه دارم را به هاشم پور و نادری انتقال دهم.

علی کفاشیان در پایان ابراز امیدواری کرد که تیم ملی فوتسال و فوتبال ساحلی بر خلاف سال گذشته دیگر مقابل ژاپن نتیجه را واگذار نکنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار