مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت : توله گرگهایی ی که حدود 10 روز از عمرشان مي گذرد و توسط افراد محلی به اداره شهرستان کوهدشت تحویل شده بودند‌، به باغ وحش تحقيقاتي كاسيت خرم‌آباد تحويل داده شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران لرستان ؛تحویل 5 توله گرگ  به باغ وحش  خرم‌آبادفتحی بیرانوند افزود : مادر اين توله گرگ‌ها احتمالاً توسط شكارچياني كه انگيزه آن‌ها جلوگيري از صدمه زدن گرگ به گله‌هاي آن‌ها بوده از بين رفته است.

وی بیان داشت :  امیدواریم در اسرع وقت مسببین این اتفاق شناسایی و به محاکم قضایی معرفی  شوند چرا كه تلف شدن گرگ بالغ در این فصل سال بسیار نگران کننده است زيرا اکثر زایمان‌ حیوانات در این فصل اتفاق می‌افتد كه اين امر موجب می‌شود توله‌ها بدون مادر با مرگ دست و پنجه نرم کنند و حیات وحش استان توسط افراد بی‌رحم به مخاطره افتد.


پس از انتقال 5 توله گرگ به اداره كل محيط زيست لرستان، کارشناسان اين اداره با تهیه شیر و پستانک‌های شیشه‌ای، تغذیه‌ي توله‌ها را شروع كردند، اما به خاطر اطمینان از سلامت توله‌ها و با در نظر گرفتن شرایط حساس آن‌ها (10روزه بودن) توله‌ها تحویل مسوول باغ وحش تحقیقاتی کاسیت خرم‌آباد شدند زيرا شرایط در آن‌جا برای سالم ماندن و رسیدن به رشدی طبیعی تا زمان بلوغ و رها‌سازی در طبيعت مناسب‌تر است.


انتهای پیام/ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.