ساری؛

گل رز مازندران در سبد خرید کشورهای خارجی

4 میلیون شاخه گل رز مازندران سالانه به خارج از کشور صادر می شود.

رییس انجمن حمایت از تولیدکنندگان گل و گیاه مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری، با بیان اینکه مازندران با توجه به بالا بودن رطوبت زیاد و وزش باد، مکان مناسبی برای پرورش گل رز نبود گفت: با ایجاد زیر ساختهای لازم، به مدت 5 سال است که گل رز در مازندران تولید و به خارج ازکشور صادر می‌شود.

غضنفری افزود: سالانه 4 میلیون شاخه گل رز از مازندران به کشورهای آسیای میانه، روسیه اوکراین، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان صادر می‌شود.

وی ارزش ریالی این تعداد شاخه گل رز را 12 میلیون دلار تصریح کرد: این گل‌ها در منطقه شاه‌زید آمل در جاده هراز به دور از دریا و در جای خشک پرورش داده می‌شود.

رییس انجمن حمایت از تولیدکنندگان گل و گیاه مازندران به تولید 20 میلیون شاخه گل آنتریوم در استان اشاره کرد،  و گفت: این میزان تولید در یکسال آینده افزایش می‌یابد.

غضنفری افزود هر شاخه گل آنتریوم با قیمت 3 تا 5 هزار تومان در باغ، به کشورهای آسیای میانه صادر می‌شود.

وی از راه اندازی گلخانه‌های مدرن گل آنتریوم در مساحت 10 هکتاری درسوادکوه و همچنین پلورآمل با همکاری کشور هلند خبر داد و افزود :با افتتاح این گلخانه تولید آنتریوم در استان به 10 برابر افزایش می‌یابد.

رییس انجمن حمایت از تولید کنندگان گل و گیاه مازندران از صادرات و تولید گل آلاس ترومیرا در مازندران اشاره کرد، و گفت: هم اکنون 400 هزار شاخه گل آلاس ترومیرا بازار داخل را تامین و یک میلیون شاخه نیز به کشورهای آسیای میانه صادر می‌شود.

غضنفری به تولید گل ارکیده در نوشهر اشاره کرد، و افزود: هم اکنون 500 هزار غنچه ارکیده در دو نوبت در ماههای اسفند و مرداد در مازندران تولید می‌شود.

وی تصریح کرد : هر غنچه گل ارکیده 3 هزار تومان در باغ به فروش می‌‌رسد.

به گفته وی هرشاخه گل ارکیده به طور متوسط 10عدد غنچه دارد که با این احتساب هر شاخه 30 هزار تومان به فروش می‌رسد.

رییس انجمن حمایت از تولیدکنندگان گل و گیاه مازندران گفت: از آنجا که عرضه و تقاضا به اندازه کافی در بازار داخل وجود دارد گل ارکیده تولیدی مازندران صادر نمی‌شود.

غضنفری افزود: هم اکنون گل ارکیده استان در بازار‌های تهران، اصفهان، مشهد و خراسان به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: گل ، مازندران ، خارج ، کشور ، خشک ، گل ر ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.