دغدغه این روز های کاربران، جدا از سرعت، هزینه ها و تعرفه های اینترنت پر سرعت است که در اختیار آنها قرار داده می شود.

به گزارش سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران، این روزها اینترنت حرف اول را می زند و گزارش ها و آمار های بسیاری در مورد کاهش تعرفه و هزینه های اینترنت به گوش می رسد.

اما سوال اینجاست که آیا این کاهش تعرفه ها طبق گفته مسئولان مربوطه اعمال می شود یا خیر؟

خوب است نگاهی به گزارشی که چندی پیش از همین خبرگزاری پیگیری شد بیندازیم.در این گزارش آمده است که طبق مصوبه سازمان تنظیم مقررات مبنی بر کاهش تعرفه ADSL که در سال گذشته اعلام شد،تغییر تعرفه واگذاری‌های سال جدید آغاز شد.

درگذشته اینترنت به صورت نامحدود عرضه می‌شد اما در حال حاضر اینترنت به صورت حجمی و با قیمت 20 درصد کاهش نسبت به گذشته ارائه می‌شود.

adsl

زارعیان سخنگوی شرکت مخابرات با اشاره به اظهارات برخی شرکت‌هایPAP مبنی بر اعلام اجرایی تخفیف 20درصد ADSL تصریح کرد:با اعلام مصوبه سازمان تنظیم مقررات تخفیف 20درصدی آغاز شد،منتهی کاهش 20درصد ADSL غیر حجمی اجباری ندارد،چرا که فقط در واگذاری‌های حجمی،‌کاهش تعرفه لازم است.

وی اظهار کرد:مشترکانی که بخواهند از تعرفه فعلی استفاده کنند می‌توانند سرویس غیرحجمی خود را کنسل و ADSL حجمی بگیرند.

adsl

سخنگوی شرکت مخابرات ایران در پایان خاطرنشان کرد:سرعت اینترنت بسته به درخواست مشترک است و با کاهش تعرفه هیچ محدودیتی در واگذاری سرعت و حجم نداریم.این در حالی بود که این کار با واکنش شدید برخی کاربران مواجه شد. 

تعرفه قدیم هر گیگ اینترنت 38880 ریال بوده که در تعرفه جدید این مبلغ  39240 ریال می باشد و این نشان دهنده افزایش 360 ریالی تعرفه جدید در سال 1394 است.

حال برای بیشتر کاربران این سوال مطرح است آیا کاهش تعرفه های اینترنت بصورت نمایشی بر روی کاغذ اعمال می شود یا این تغییرات صورت می پذیرد.

لازم به ذکر است این افزایش 360 ریالی مربوط به تعرفه های غیر حجمی یعنی محدود می باشد که تعرفه های حجمی با 20 درصد تخفیف و تعرفه های غیر حجمی با 360 ریال افزایش تعرفه کاربران رو به رو شده اند.

از این رو این سوال را برای کاربران مطرح می کنیم آیا خواهان کاهش هزینه تعرفه های اینترنت با همین تعرفه فعلی هستند و یا افزایش تعرفه های اینترنت با افزایش سرعت اینترنت؟

گزارش:عبدالرضا چکاوه

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
nassersheykhi
۲۰:۱۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
چرا من بااینترنت مخابرات پنجاه مگ دانلود میکنم اما هشت برابرشو از ترافیکم کم میکنه؟؟
United States of America
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۴
سلام
ایپا همه در و دکانه که باز کردن.
شاید تعرفه اینترنت بالا بره اما هرگز سرعت آن افزایش پیدا نخواهد کرد, این هم مثه قولهائیه که در گذشته مسئولین محترم دادن و هیچوقت بهش عمل نکردن.
برای ما که دیگه این حرفا یا بهتره بگم شعارها, عادی شده.
افسوس و صد افسوس که اینقدر ما ساده لوحیم و مسئولین بفکر منافع خودشون
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۱۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
ماکه اصلا اینترنت ندیدیم.یا سرعت پایینه یااصلا وصل نیست.یه اینترنت نفتی میدن با چه قیمت های بالایی