تعدادی کاربر فضای مجازی به روشی احمقانه با استفاده از تعدادی از عکس‌های تاریخ گذشته اقدام به ایجاد رعب و وحشت در جامعه کردند.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، امروز در شبکه‌های اجتماعی خبر‌های متفاوتی به گوش می‌رسد و عمده این خبر‌ها در یک مورد اشتراک دارند و آن هم "دروغ" است. 

معلوم نیست چه افرادی؟ از کجا؟ چگونه؟ برای چه؟ اقدام نشر اکاذیب در فضاهای مجازی، تنها به خاطر تشویش اذهان عمومی می‌کنند تا ایران را ناامن جلوه دهند.

ایجاد رعب و وحشت با چند عکس تاریخ گذشته!/ پلیس: با هرگونه شایعه سازی برخورد می‌شود

به طور مثال چندی پیش افرادی از یک گروهک تروریستی در مرز‌های جنوب شرق کشور دستگیر شدند که اعتراف کردند برای برهم زدن امنیت مناطق جنوبی و شرقی ایران دست به جنایت‌های هولناکی زده‌اند.

ولی، دقیقا مثل همان افراد وجود دارند که در لابه لای شبکه‌های وب و موبایلی اقدام به آشفته کردن ذهن‌ها و بر هم زدن امنیت می‌کنند، "خفاش شب"، "عقرب سیاه" ، "شکار دختران زیبا " و  "بچه‌های بندر " و . . . . همه نجوا‌های ترس و وحشت است که عده‌ای به نظر سازمان یافته اقدام به توزیع آن در شبکه‌‌های اجتماعی می‌کنند.

ایجاد رعب و وحشت با چند عکس تاریخ گذشته!/ پلیس: با هرگونه شایعه سازی برخورد می‌شود

حال این مسئله به اینجا رسید که طی دو روز گذشته شایعه ای مبنی بر حادثه بمب گذاری در ساختمان شرکت جی. ال. ایکس اهواز در فضای مجازی و به ویژه شبکه های اجتماعی ، مردم این شهر را نگران کرد.

به دنبال این موضوع ، سرهنگ سید رحمان موسوی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان به باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: عکس هایی که در سایت های مختلف و فضای مجازی از حادثه ساختمان جی. ال. ایکس در اهواز پخش شده مربوط به رزمایش امنیت اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان است که دو سال پیش برگزار شده بود. 

وی عنوان کرد: شبکه های اجتماعی تحت مراقبت پلیس فتا بوده و تمامی شایعه ها توسط نیروی انتظامی رصد شده و عوامل انتشار شایعه دستگیر می شوند. 

ایجاد رعب و وحشت با چند عکس تاریخ گذشته!/ پلیس: با هرگونه شایعه سازی برخورد می‌شود

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان بیان کرد: مردم باید برای اطمینان از صحت اخبار منتشر شده به سایت های خبری رسمی و معتبر استناد کنند چراکه این گونه شایعه ها به منظور مخدوش کردن افکار عمومی صورت می گیرد. 

گفتنی است، در روزهای گذشته پیامک و تصاویر مربوط به آن، از طریق وایبر و واتس آپ برای شهروندان خوزستان ارسال می شود که در آن عنوان شده افرادی در برج شرکت جی ال ایکس در اهواز بمب گذاری کرده بودند توسط پلیس دستگیر شدند. 

بر اساس گزارش خبرنگار ما، بهتر است تا پلیس فتا پس از دستگیری این افراد شایعه ساز ، آنان را به مردم معرفی کند تا هموطنان نیز جنایتکاران مخفی ایران بشناسند و دیگر فریب "دروغ‌ها" را نخورند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۲۳:۳۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
خدا لعنت کنه کسی رو که میخواد رعب و وحشت بندازه تو دل مردم
آخرین اخبار