مدير امور ناشران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسويه وجوه (سمات) گفت: 32 هزار و 790 کد جديد در فروردين صادر شده است تا آمار سهامداران به 8 ميليون و 29 هزار و 518 نفر برسد.

آمار سهامداران ایرانی از مرز 8 میلیون نفر گذشتبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سمات، مطهره مروج گفت : 4 ميليون و 29 هزار مرد و يک ميليون و 721 هزار زن در بازار سرمايه ايران کد سهامداري دريافت کرده‌اند ضمن اينکه بيش از 31 هزار کد حقوقي و 344 کد سهامدار خارجي نيز صادر شده است.

مدير امور ناشران سمات درباره اوراق حق تقدم تسهيلات مسکن ادامه داد: 550 نفر در فروردين از طريق فرابورس خانه دار شدند تا مجموع کل افرادي که از اين اوراق از سال 89 استفاده کرده اند به 838 هزار و 558 نفر برسد.

مروج با بيان اينکه در فروردين 5 نماد جديد در سامانه جديد پس از معاملات شرکت سپرده گذاري مرکزي درج شد، افزود : 6229 نماد در اين بازار وجود دارد که 42 نماد مربوط به اوراق اختيار فروش تبعي، 321 کد مربوط به نماد هاي سهام عادي بورس تهران است.

وي اظهار داشت: 331 سهام عادي، 55 اوراق حق تقدم تسهيلات مسکن، 37 اوراق و 2 نماد دارايي فکري در بازار فرابورس  فعال هستند.

5420 نماد در بازار برق بورس انرژي و دو نماد در اوراق سلف کالا حضور دارد

مروج درباره آخرين فرايند سامانه جديد پس از معاملات اظهار داشت : مراحل آماده سازي نهايي اين سامانه در حال انجام است و دستورالعمل جديدي تحت عنوان "دستورالعمل جامع ثبت هيبريدي دارايي مالي" در دست تدوين است که پس از بازنويسي و بازنگري تمام نيازمندي‌ها و تغييراتي که بايد در تمام فرآيندهاي اين مدل ديده شود، به تصويب سازمان بورس و اوراق بهادار برسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار