هنيه: هيچ گاه سلاح خود را زمين نخواهيم گذاشت

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد ما به هیچ وجه از حقوق ثابت ملت فلسطین و در راس آنها حق بازگشت آوارگان به سرزمینشان دست نخواهیم کشید و سلاح خود را زمین نخواهیم گذاشت.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، اسماعیل هنیه در «همایش جهانی علمای مسلمان برای فلسطین» گفت: «توجه داشتن علمای اسلام از سراسر جهان به مسئله فلسطین مایه افتخار و سربلندی ما است. ما از همه کسانی که همایش جهانی علما برای فلسطین را برگزار کردند قدردانی می کنیم... به رغم مشکلات و توطئه هایی که امت اسلامی با آن درگیر است، فلسطین و قدس در راس اولویت های این امت باقی خواهد ماند... به رغم آن که ملت فلسطین دهها سال است آواره شده است و حتی در داخل سرزمین خودش نیز آواره محسوب می شود، ولی ما ایمان داریم که پس از این مشکلات و سختی ها انشاء الله پیروزی خواهد آمد و گشایش حاصل خواهد شد...»
اسماعیل هنیه اضافه کرد: «ملت فلسطین که هدف حملات و تجاوزهای پیاپی قرار گرفته است، مسلح به اراده و ایمان است و فرزندان این ملت در یک دست سلاح و در دست دیگر قرآن دارند و توانستند در جنگ اخیر غزه، بینی این دشمن را به خاک بمالند و ابهت آن را بشکنند و با فداکاری های بزرگ خود به پیروزی دست یابند».
هنیه افزود: «ما در غزه و در سرزمین فلسطین و در کشورهای خارجی، به سرزمین و به حقوق خود و اصول ثابت خود پایبند هستیم که در رأس آنها قدس و حق بازگشت است. هرچقدر هم زمان بگذرد و هرچقدر هم راه دشوار باشد و هرچقدر هم فداکاری لازم باشد، ما از این حقوق دست نخواهیم کشید. ما اسرائیل را به رسمیت نخواهیم شناخت. ما این دشمن را که سرزمین فلسطین را غصب کرده است به رسمیت نخواهیم شناخت. ما بر پایبندی به راهبرد مقاومت به عنوان گزینه درست و آزموده شده در لبنان و در فلسطین و کشورهای عربی و اسلامی که با استعمار و اشغالگری مواجه شدند، تاکید می کنیم. ما از سلاح مقاومت دست نخواهیم کشید و از راهبرد مقاومت عقب نشینی نخواهیم کرد، زیرا برخی فرزندان ملت فلسطین، راه سازش و گفتگو را بیست سال تجربه کردند ولی نتیجه ای جز سراب و از دست دادن سرزمین های بیشتر و ساخته شدن شهرک های بیشتر و حملات بیشتر به غزه و کرانه باختری به دست نیاوردند. ما بر پایبندی به وحدت ملت فلسطین در داخل فلسطین و در خارج از آن و پایبندی بر آشتی فلسطین تاکید می کنیم. می دانیم که وحدت ملی، سلاحی قدرتمند در برابر اشغالگران است و استعمار در هر کشوری از دروازه تفرقه اندازی وارد می شود. به همین علت ما انعطاف زیادی برای تحقق آشتی نشان دادیم و از تشکیل دولت چشم پوشی کردیم و همچنان از برادرانمان در رام الله انتظار داریم همین مسیر را در پیش بگیرند و هرآنچه را در قاهره و دوحه و غزه امضا شده است، اجرا کنند».
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار