وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به منظور پاسخ‌گویی در مورد ناتوانی بازرسان کار در حفظ جان کارگران به مجلس احضار شده بود، نمایندگان مجلس را قانع کرد.

ربیعی نمایندگان را قانع کردبه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران "علی ربیعی"، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور پاسخگویی به سوال "حسین طلا "نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در جلسه علنی مجلس حاضر شد.

خلاصه سوال طلا از ربیعی در مورد انفجار گاز در معدن زغال سنگ، در معدن منطقه پاوه دانا و ناکارآمدی و ناتوانی بازرسان کار در حفظ جان کارگران که منجر به کشته و مجروح شدن شماری از آنان شده است، بود.

پس از توضیحات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده سوال کننده اعلام کرده که از توضیحات وی قانع نشده بنابراین سوال به رای نمایندگان گذاشته شد.

سرانجام نمایندگان با 114 رای موافق، 82 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 214 نماینده حاضر در صحن علنی اعلام کردند از پاسخ علی ربیعی قانع شدند. 

مرگ روزانه 5 کارگر بر اثر سختی کار در سال 93

گفتنی است؛ "حسین طلا" نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز در جریان سوال از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار پاسخگویی ربیعی به انفجار گاز در معدن زغال سنگ در معدن منطقه پاوه دانا و ناکارآمدی و ناتوانی بازرسان کار در حفظ جان کارگران شد.

وی افزود: براساس آمار سازمان پزشکی قانونی که در اردیبهشت سال 94 منتشر شد، در سال 93 ، 3030 نفر مصدوم حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با سال قبل 2.7 دهم درصد افزایش داشته است.

طلا تصریح کرد: در سال 93، هزار و 891 نفر در اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده‌اند که به عبارتی روزانه 5 نفر می‌شود.

وی ادامه داد: هر کارگری که از دست می‌رود 7 هزار و 300 روز کاری نیز از دست می‌رود.

طلا تصریح کرد: اگر تولید ناخالص داخلی کشور را 400 میلیارد دلار در نظر بگیریم 45 هزار میلیارد تومان ضربه به اقتصاد وارد شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: ما نمی‌گوییم کار معدن متوقف شود اما اگر معدنی با سیستم تهویه و روش طبیعی کار می‌کند باید بسته شود.

نماینده مردم تهران خاطر نشان کرد: کار در معدن جزو مشاغل سخت بوده و کارگران باید روزانه شش ساعت کار کنند اما 12 ساعت کار می‌کنند.

وی ادامه داد: در حادثه معدن قلعه خرگوش 5 کشته، معدن کیاسر ساری 2 کشته، معدن قم 2 کشته و در حادثه ساختمانی اصفهان 8 کشته بر جای مانده است.

طلا تصریح کرد: در سال 92، هزار کارگر ساختمانی دچار آسیب نخاعی شده‌اند.

وی همچنین اظهارداشت: در اردیبهشت 94 نیز تعدادی از کارگران پالایشگاه امام خمینی(ره) فوت کرده‌اند.

طلا تصریح کرد: چرا باید هر روز شاهد فوت این عزیزان باشیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بازرس کار نباید منتظر وقوع حادثه باشد بلکه باید اقدامات پیشگیرانه انجام دهد.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: کسی که به عنوان بازرس متهم کار خودش متهم در ایجاد حوادث به خاطر عدم پیشگیری است چگونه می‌تواند مقصر را شناسایی کند؟

انتهای پیام/

برچسب ها: ربیعی ، وزیر ، تعاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار