کار برداشت محصول زردآلو که از نظر طعم ، کیفیت و پیش رسی مقام اول را در کشور دارد در سطح یکهزار و 200هکتار از باغ هاای شهرستان ابرکوه آغاز شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مرکزیزد مهدی غیب الهی، مدیر جهادکشاورزی ابرکوه با بیان اینکه تولید این زردآلو به خاطر معضل سرمازدگی اسفند ماه سال گذشته 40 درصد کاهش یافت، گفت: این محصول با توجه به کیفیت و پیس رسی روانه بازار مصرف در استانهای مختلف کشور از جمله تهران ، اصفهان ، فارس و یزد می شود.

وی اظهار کرد: انواع تخم گردی ، فلکه ای ، خیاری ، زرقانی و خانی ارقام زرآلو این شهرستان هستند و پیش بینی می شود با توجه به کیفیت و مرغوبیت این محصول 17تن در هرهکتار و در بعضی از باغات تا 20 تن زردآلو برداشت شود.

غیب الهی ، بابیان اینکه کار برداشت این محصول تا اواسط تیرماه ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: با توجه به سرمازدگی اسفند ماه سال گذشته تولید محصول زردآلو ابرکوه امسال به بیش از10هزار تن برسد

این مسوول خاطرنشان کرد : دهستان فراغه از توابع بخش مرکزی ابرکوه بعنوان بزرگترین تولید کننده زردآلو استان یزد محسوب میشود و این منطقه بخاطر وجود باغات میوه ، شرایط آب و هوایی را به ییلاقی تبدیل کرده است

سرپرست جهاد کشاورزی ابرکوه با اشاره به اینکه 55 درصد زردآلو استان در این شهرستان تولید می شود ، تاکید کرد: تاسیس صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات زردآلو دراین شهرستان یک امر ضروری است و جهاد کشاورزی از سرمایه گذاران دراین بخش حمایت می کند.

17هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ابرکوه به محصولات زراعی و باغی اختصاص دارد چهار هزار و 500 هکتار آن به باغات میوه اختصاص دارد.


انتهای پیام/ ا
برچسب ها: برداشت ، زردآلو ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.