مذاکرات معاونان وزیر امور خارجه کشورمان و هیات اروپایی به سرپرستی هلگا اشمید برای ادامه نگارش متن پیش نویس توافق جامع هسته‌ای از فردا در وین آغاز می‌شود.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران مذاکرات معاونان "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان و هیات اتحادیه اروپا به سرپرستی هلگا اشمید معاون "فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از فردا(چهارشنبه) برای ادامه نگارش متن پیش نویس توافق جامع هسته‌ای در وین آغاز می‌شود.

دور اخیر رایزنی‌های هسته‌ای که از سه‌شنبه هفته گذشته در راستای نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) در وین آغاز شد، جمعه شب با برگزاری نشست عمومی ایران و ٦ کشور در سطح معاونان و مدیران کل سیاسی در وین پایان یافت.

روز جمعه در آخرین روز این رایزنی‌ها در وین، نشست‌های دوجانبه بین هیات مذاکره کننده ایرانی با هیات روسیه و همچنین چین و نشست چهارجانبه ایران و سه کشور اروپایی( آلمان، انگلیس و فرانسه) برگزار شد.

"سیدعباس عراقچی" معاون وزیر خارجه ایران در این باره عنوان کرد: « ما هفته آینده مجددا در وین دیدار خواهیم کرد، ما هنوز کارهای زیادی داریم که باید در سطح مدیران سیاسی انجام شود.»

چهارمین دور مذاکرات معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 از روز چهارشنبه تا جمعه برگزار می‌شود.

در این دور، معاونان وزیران خارجه 1+5 حضور ندارند و مذاکرات بین هیات ایران و هیات اتحادیه اروپا به نمایندگی از 1+5 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار