معاون هماهنگی و برنامه ریزی سازمان نوسازی شهر تهران گفت: شناسایی، ترجمه و نشر تجارب ، یکی از فعالیت‌های حوزه پژوهش و توسعه شهری به شمار می رود.

پژمان الله وردی زاده معان هماهنگی و برنامه ریزی سازمان نوسازی شهر تهران در گفت‌وگو خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، با اشاره به چاپ کتاب (روش‌های پشتیبانی از تصمیم گیری مشارکتی در عرصه شهر) این کتاب از مهم‌ترین آثار نوشتاری از سوی مرکز اسکان بشر اظهار  کرد: سازمان ملل متحد است و داشتن تصوری روشن از اوضاع جهانی ضمن کمک به شناخت موقعیت و ارزیابی مزیت‌های نسبی،‌ امکان تعامل موثر با جهان بیرون و تولید علم را فراهم می‌کند.

وی افزود: شناسایی ترجمه و نشر تجارب جهانی، یکی از فعالیت‌های حوزه پژوهش و توسعه به شمار می رود.

الله وردی زاده ادامه داد: سازمان نوسازی فعالیت خود را فراتر از بعد کالبدی نوسازی شهری تعرف کرده و اهتمام جدی بر باز آفرینی بر امور پژوهش، ترجمه، نشر، کتب تخصصی در حوزه بازآفرینی و برنامه ریزی مشارکتی را در دستور کار قرار داده است تا با بهره گیری از دانش متخصصان و صاحب نظران عرصه علمی و اجرایی برای کمک به ارتقاء دانش موضوعی در پشتیبانی از فضای فکری نقش آفرینان داشته باشد.

الله وردی زاده افزود: تا به حال در حوزه بازآفرینی بافت فرسوده به موفقیت خاصی دست نیافتیم و از دلایل عدم موفقیت کمبود منابع مالی و اقتصادی، ضعف دانش فنی و مهارت برنامه ریزان است.

وی گفت: البته از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری و انتشار کتب و مقالات بر لزوم جلب مشارکت گروه‌های ذی‌نفع و ذی نفوذ در برنامه ریزی شهری توجه شده است.

معاون هماهنگی وبرنامه ریزی سازمان نوسازی ادامه داد: رویکرد اصلی  کتاب منتشر شده توجه همزمان به بعد نظری و عملی مشارکت است زیرا علاوه بر مبنای نظری و ادبیات تئوریک مطرح در این حوزه تجارب مفیدی از کشورهای اروپای غربی و آمریکای شمالی از سوی گروه محققی ارائه شده است.

وی گفت: این کتاب به سفارش سازمان نوسازی ترجمه و توسط انتشارات دانشگاه تهران به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار