مشاور وزیر نفت و مدیر کل اچ اس ایی وزارت نفت گفت: بر اساس مقررات، کارفرما حق دارد در هر زمان بازرسی اچ اس ایی لازم را از عملکرد پیمانکار به عمل آورد و در صورت رعایت نکردن الزامات توسط پیمانکار فعالیت آنها را در همان بخش از کارگاه متوقف کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ مرتضوی در گردهمایی بزرگ پیمانکاران صنعت گاز با اشاره به اینکه کشور ما دارای پیمانکاران  بزرگ و فرهیخته است گفت: اگر می‌خواهیم شاهد توسعه اقتصاد کشور و مسایل ایمنی و زیست‌محیطی باشیم باید این قشر زحمتکش مورد حمایت جدی قرار گیرند.

مرتضوی افزود: توسعه همه جانبه کشور نیازمند نگاه حاکمیتی دارد باید در این زمینه توجه اساسی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: شرکت گازپروم روسیه با توجه به برنامه ریزیهای انجام شده در این حوزه، حوادث خود را به صفر رسانده و برای تحقق این مورد در وزارت نفت نیز باید قضیه را جدی بگیریم.
 
مشاور وزیر نفت و مدیر کل اچ اس ایی وزارت نفت، با تاکید براینکه متاسفانه بدون نظارت دقیق و پیگیری عملکرد کار پیمانکاران پروانه برای آنها صادر می‌شود گفت:  بیشتر حوادث ناشی از صدور پروانه است باید نظارات مستمر در اجرای پروژه‌ها و مسایل ایمنی صورت گیرد. 

وی تاکید کرد: هم اکنون رعایت مسائل اچی اس ایی در همه قراردادها الزامی است د رصورت مشاهده تخلف جرایم سنگینی در نظر گرفته خواهد شد.
 
مرتضوی یادآور شد: بر اساس مقررات، کارفرما حق دارد در هر زمان بازرسی اچ اس ایی لازم را از عملکرد پیمانکار به عمل آورد و در صورت رعایت نکردن الزامات توسط پیمانکار فعالیت آنها را در همان بخش از کارگاه متوقف کند.

وی خاطرنشان کرد: ارائه آموزش در حوزه اچ اس ایی از جمله اولویتهای وزارت نفت است و امکان آموزش رایگان به نیروهای پیمانکار فراهم شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار