طلا در گفت‌وگو اختصاصی با باشگاه خبرنگاران:

در مراکز تولیدی اتباع خارجی ایران فقط کارگران خودی وجود دارد

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مراکز تولید اتباع خارجی بسیاری در نقاط مختلف ایران قرار دارد که بیشتر تمایل به حضور کارگران خودی دارند.

حسین طلا نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اشتغال اتباع خارجی در ایران مطرح کرد: در بحث اشتغال مراکز تولیدی اتباع خارجی در بخش‌ها و نقاط مختلف ایران قرار دارد که بیشتر تمایل به حضور کارگران خودی و هم‌وطن خود را در این مرکز دارند و از حضور کارگران ایرانی ممانعت می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین کارگران ایرانی هیچگونه تمایلی برای استخدام و اشتغال در مراکز تولید اتباع خارجی ندارند.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اتباع خارجی از جمله اتباع افغانی با جمع آوری سرمایه‌های خود در سال‌های گذشته از طریق اشتغال در مشاغل مختلف ایران اقدام به راه‌اندازی مراکز تولیدی در بخش‌های مختلف می‌کنند.

نظام جمهوری اسلامی ایران نیز به دلیل جلوگیری از خروج ارز کشور از این مقوله استقبال می‌کند چرا که بحث تولیدات داخلی و اقتصاد مقاومتی در ایران در میان است.

وی در پایان گفت: مجلس شورای اسلامی با تدوین مصوباتی از ورود اتباع خارجی غیر مجاز در ایران جلوگیری خواهد کرد و افرادی که اقدام به ورود و قاچاق اتباع خارجی کنند برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مراکز ، تولیدی ، اتباع ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار