دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: در صورت احداث خط ریلی از تبریز تا قلی‌بگلو می‌توان از طریق راه آهن جمهوری آذربایجان بار دیگر به گرجستان وصل شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز؛ اکبر ترکان عصر امروز در قالب هفدهیمن سفر داخلی دولت تدبیر و امید در  شورای اداری فرمانداری خدا آفرین بر حمایت دولت از توسعه  منطقه آزاد ارس در محدوده خدا آفرین تاکید و از برنامه های مطالعاتی جدید در این راستا خبر داد.

وی در بدو ورود به این شهرستان از مزار شهدای گمنام خدا آفرین بازدید و  با آرمان‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق کرد و مورد استقبال مردم ، مسئولان و روحانیون این شهرستان قرار گرفت.

 وی در جمع مسئولان این شهرستان با بیان اینکه بیش از دو دهه است که دالان حمل و نقل ریلی گرجستان تا جلفا و بالعکس به دلیل مناقشه قره‌باغ مسدود است، تاکید کرد: برای از سرگیری این دالان در مسیری جایگزین، اتصال ریلی در محدوده منفصل 3 منطقه آزادارس به تبریز، نیازمند مطالعه است.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: احداث پل دوستی در محدوده «قلی‌بگلو» در سطوح زیربنایی مورد بحث است و در صورت تصویب تحولی شگرف در این منطقه ایجاد خواهد کرد.

ترکان  اظهار داشت: منطقه آزاد ارس با تکیه بر این دالان حمل و نقل مصوب شده و در صورت احداث خط ریلی از تبریز تا قلی‌بگلو می‌توان از طریق راه آهن جمهوری آذربایجان بار دیگر به گرجستان وصل شد.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: منطقه آزاد ارس در محدوده خداآفرین، توانمندی‌های لازم در بخش‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری و تجارت را به صورت توام دارا‌ست.

 همچنین جمعی از مردم شهرستان مرزی خدا آفرین که در شمالی‌ترین قسمت استان آذربایجان‌شرقی واقع است با حضور در محل برگزاری شورای اداری به بیان نظرات و مشکلات خود پرداختند.


انتهاي پيام/د 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.