بجنورد؛

دومین نمایشگاه تخصصی اسناد، عکس، ابزار و اسناد تاریخی گشایش یافت

دومین نمایشگاه تخصصی عکس، ابزار و اسناد تاریخی در شهرستان بجنورد توسط جمعیت دوستداران فرهنگ و تمدن و با مشارکت میراث فرهنگی استان وحضورمسولین استانی وفرهنگی برپا شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، نخستین دوره این نمایشگاه در سال 1383 برگزار شد و امسال مجدداً با حمایت میراث فرهنگی استان و جمعیت دوستداران فرهنگ و تمدن استان با شعار میراث دیروز، هویت امروز، سرمایه پایدار افتتاح شد.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اهمیت میراث فرهنگی هر کشوری گفت: بخش اعظمی از میراث فرهنگی ما دستخوش آسیب شده و از بین رفته و اکنون فقط اسم و یا خاطره ای از آن ها به یادگار مانده است.

علی اکبر وحدتی با اشاره به تخریب برخی از اماکن تاریخی افزود: این اماکن تاریخی نیست که از بین می رود بلکه میراث فرهنگی ماست که از بین رفته و غیر قابل جبران و برگشت است.

وی برگزاری این نمایشگاه را فراهم ساختن بستری برای آگاهی سازی به آحاد مردم در خصوص حفظ میراث فرهنگی و تاریخی دانست و صیانت از این میراث را وظیفه همگانی دانست.

دبیر برگزاری این نمایشگاه هدف از برگزاری این نمایشگاه را حفظ، پاسداشت و گرامیداشت میراث گذشتگان و انتقال آن ها به نسل های آینده و جوان دانسته و افزود: به منظور آشنایی نسل جوان با تاریخ، تمدن و فرهنگ گذشته استان، دوستداران فرهنگ و تمدن استان برآن شدند تا این نمایشگاه را برگزار کنند.

اعلمی تعداد آثار نمایشگاه را 400 اثر در قالب 10 غرفه شامل صنایع دستی، گلیم، موسیقی، سیاه چادر و نسخ خطی قدیمی دانست و افزود: این نمایشگاه به مدت سه روز در محل خانه فرهنگ شهرداری از ساعت 9صبح الی 21 جهت بازدید عموم دایر است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: نمایشگاه ، اسناد ، عکس ، تاریخ ، موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.