مدیر کل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به برنامه‌هایی که در طرح تحول نظام سلامت در حوزه پیشگیری و درمان ناباروری وجود دارد گفت: معاونت بهداشت و درمان در بخش‌های آموزش و پیشگیری و درمان ناباروری برنامه دارد.

محمد اسماعیل مطلق مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های ویژه طرح تحول نظام سلامت برای درمان ناباروری اظهار کرد: کارگروهی در اداره باروری سالم وزارت بهداشت تشکیل شده است و در زمینه آموزش باروری سالم برای زوجهای جوان آموزشها را شروع کرد‌ه‌اند.

وی ادامه داد: معضلی که اکثر زوج‌های نابارور با آن مواجه هستند فاصله گذاری بیش از 3 سال برای فرزند آوری و همچنین فاصله بیش از 5 سال در فرزند اول و دوم است. 

مطلق گفت: این نوع ناباروری‌ها تبدیل به ناباروری ثانویه می‌شود، همچنین ازدواج دیرهنگام و سقط جنین هم می‌تواند از دیگر عوامل ایجاد ناباروری باشد. 

وی به نقش آموزش در جلوگیری از ناباروری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر آموزش را آغاز کرده‌ایم و عواملی که منجر به ناباروری می‌شود را مطرح کردیم، همچنین برای کشوری شدن این آموزش‌ها، همکاری با ستاد فرمان امام آغاز کردیم که امیدواریم به نتیجه برسد و شاهد افزایش تمایل زوجین برای فرزند آوری در سالهای آینده باشیم و بتوانیم کشور را از بحران پیری که در آینده با آن مواجه است، نجات دهیم. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.